פסיכיאטריה

חולים מאושפזים עם מחלה פסיכיאטרית חמורה בסיכון מוגבר לסוכרת ויתר לחץ דם (Psychiatry Research)

בחולים המאושפזים עם מחלה פסיכיאטרית חמורה תואר פרופיל קרדיו-מטבולי המלווה בסיכון מוגבר לתמותה על-רקע יתר לחץ דם וסוכרת, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Psychiatry Research.

חלק מהחולים עם הפרעות פסיכיאטריות חמורות אינם מקפידים על טיפול אמבולטורי והקשר שלהם עם שירותי הרפואה הינו בעיקר במצבי משבר המובילים לאשפוז. חולים אלו עשויים לייצג קבוצה שונה של מטופלים עם גורמי סיכון קרדיו-מטבוליים נפרדים. אין מחקרים להשוואת גורמי הסיכון למחלות לבביות ומטבוליות בחולים מאושפזים עם מחלה פסיכיאטרית חמורה אל מול האוכלוסייה הכללית.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות מדגם משתתפים מהאוכלוסייה הכללית, אשר נכללו במאגר סקרי NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey) אל מול הנתונים אודות חולים מאושפזים בבית פסיכיאטרי בטקסס. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת התוצאות בהתאם לאבחנה קודמת של יתר לחץ דם, סוכר בדם, יחס טריגליצרידים ל-HDL, כולסטרול כולל ומדד מסת גוף.

מהנתונים עולה כי בקרב אלו שאושפזו בשל הפרעה פסיכיאטרית חמורה תועדו מדדים גבוהים יותר של לחץ דם סיסטולי, לחץ דם דיאסטולי, סוכר בדם ויחס טריגליצרידים ל-HDL, בהשוואה לנבדקים מהאוכלוסייה הכללית. עם זאת, בקרב החולים שאושפזו בשל הפרעה פסיכיאטרית תועדו רמות נמוכות יותר של כולסטרול ומדד מסת גוף, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית.

ממצאי המחקר מצביעים על פרופיל סיכון ספציפי של הפרעות קרדיו-מטבוליות בחולים מאושפזים עם הפרעות פסיכיאטריות חמורות. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע את הפתופיזיולוגיה בבסיס ההבדלים בין חולים עם הפרעות פסיכיאטריות והאוכלוסייה הכללית ולתכנן התערבויות מתאימות להפחתת התחלואה והתמותה באוכלוסיה זו.

Psychiatry Research 2021

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה