פסיכיאטריה

הפרעות פסיכיאטריות לאחר לידה והסיכוי ללידת חי (Human Reproduction)

בנשים עם הפרעות פסיכיאטריות לאחר-לידה ייתכן סיכוי מופחת ללידת חי בהמשך, בהשוואה לנשים ללא הפרעות פסיכיאטריות לאחר-לידה, בפרט במקרים בהם התסמינים חמורים ודורשים אשפוז, כך עולה מתוצאות מחקר מבוסס-אוכלוסיה שפורסמו בכתב העת Human Reproduction.

החוקרים בחנו את הנתונים ממאגרים מדנמרק אודות 414,571 נשים לאחר לידת חי בין 1997 עד 2015. הם עקבו אחר הנשים עד ללידת חי הבאה, הגירה, תמותה, גיל 45 שנים, או עד יוני 2016.

הפרעות פסיכיאטריות לאחר-לידה נקבעו על-בסיס הנפקת מרשם לתרופות פסיכוטרופיות או פניה לבית חולים בשל הפרעות פסיכיאטריות במהלך ששת החודשים הראשונים לאחר לידת חי של הילד הראשון.

מהנתונים עולה כי 4,327 נשים (1%) פיתחו הפרעות פסיכיאטריות לאחר לידת הילד הראשון. בנשים אלו תועד סיכוי נמוך ב-33% ללידת חי נוספת, בהשוואה לנשים שלא פיתחו הפרעות פסיכיאטריות.

החוקרים מציינים כי למרות ששיעור נמוך יותר של נשים עם הפרעות פסיכיאטריות לאחר-לידה ילדו בהמשך, כ-69.1% מהנשים הללו בחרו להביא ילד שני. לאור הסיכון המשמעותי להישנות הפרעות פסיכיאטריות לאחר-לידה, ההמלצה היא להשלים ייעוץ לפני-היריון במקרים אלו, לתכנן גישות למניעה ולעקוב ולטפל מקרוב בתסמינים שלהן. ביתר 30.9% הנשים יש לנסות להבין את הסיבות לכך שאינן מעוניינות בילד נוסף ובמידה והסיבה היא חשש מפני הישנות ההפרעות הפסיכיאטריות, אזי חשוב להבהיר להן על אפשרות מניעת הישנות.

המסר העולה מהמחקר הוא די ברור, נשים עם היסטוריה אישית או משפחתית של דיכאון צריכות לקבל עזרה לפני, במהלך ולאחר ההיריון.  ההשפעה על הצאצא עשויה להיות חמורה במידה והדיכאון נותר לאורך זמן ויש להשקיע מאמצים במטרה למנוע זאת.

Human Reproduction, online March 29, 2020

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה