פסיכיאטריה

גישות טיפול חדשות הובילו לשיפור הישרדות מטופלים עם היסטוריה של ממאירות בילדות (JAMA Oncol)

התקדמות בטיפול במחלות ממאירות בילדים ובמתבגרים לוותה בעליה בשיעורי ההחלמה במהלך שלושת העשורים האחרונים. מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Oncology עולה כי גישות הטיפול החדשות מלוות בשיפור תוחלת החיים של מבוגרים שסבלו ממחלה ממארת בילדות, בפרט בקרב אלו עם היסטוריה של טיפול כימותרפי בלבד.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההישרדות ארוכת הטווח ולהעריך אם צפוי שיפור בתוחלת החיים של מבוגרים ששרדו ממאירות בילדות וטופלו במהלך העשורים האחרונים. מודל ממוחשב להערכת הסיכון לתמותה פותח על-בסיס נתונים ממחקר Childhood Cancer Survivor Study שכלל נתונים אודות למעלה מ-22,000 מטופלים ששרדו חמש שנים לאחר אבחנה של ממאירות בילדות בין 1970-1999.

החוקרים מדווחים כי תוחלת החיים בקרב השורדים עלתה בקרוב לעשור בין שנות השבעים לשנות התשעים של המאה הקודמת והפער בתוחלת החיים בין אלו ששרדו ממאירות ואלו ללא היסטוריה של מחלה ממארת ירד מ-25% ל-14% באותה תקופת זמן. תוחלת החיים עמדה על 48.5. שנים בשנות השבעים, עלתה ל-53.7 שנים במהלך שנות השמונים ול-57.1 שנים בשנות התשעים של המאה הקודמת.

שיפור גדול עוד יותר תועד בחולים שקיבלו טיפול כימותרפי בלבד, כאשר הפער בתוחלת החיים ירד מ-11.0 ל-6.0 שנים. עם זאת, טיפול קרינתי בלבד (ירידה מ-21.0 ל-17.6 שנים) או במשלב עם כימותרפיה (ירידה מ-17.9 ל-14.7 שנים) לוו בירידה מתונה יותר בפער בתוחלת החיים.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מדגישים את הצורך בגישות טיפול חדשות כנגד מחלות ממאירות בהן טיפול קרינתי עדיין מהווה חלק אינטגראלי ממשטר הטיפול במחלה.

JAMA Oncol 2019

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה