פסיכיאטריה

חשיבות מגדר הרופא בעידן המודרני של גניקולוגיה ומיילדות (South Med J)

במאמר שפורסם בכתב העת Southern Medical Journal מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהם עולה כי הן גברים והן נשים העוסקים בגניקולוגיה ומיילדות מדווחים על תחושת הטיה על-רקע מגדרי; עם זאת, במקרה של נשים הרושם כי הדבר נובע מהבדלי שכר ואילו במקרה של גברים הדבר נובע מהעדפות של המטופלות. עם זאת, מרבית הנשים דיווחו כי הן בחרו את רופא הנשים על-פי דירוג הרופא ולא על-פי מגדר הרופא.

החוקרים השלימו סקר במטרה לקבוע את הבדלים בתחושת אפליה מגדרית בקרב גניקולוגים ומיילדים בהתאם לאופן בו נתפשו ע”י המטופלות וע”י המעסיקים. במקביל, המטופלות של הרופאים השלימו סקר להערכת חשיבות המגדר של הרופא בבחירת רופא הנשים.

מדגם המחקר כלל 34 רופאים ו-803 מטופלות אשר השלימו את הסקר. מרבית הרופאים ממין זכר הסכימו כי למגדר השפעה שלילית על נפח המרפאה שלהם (60%), בעוד שלא זוהו רופאות שהסכימו עם טענה זו (0%). בקרב רופאות תועדה שכיחות גבוהה יותר של אמונה כי קיימת הפליה מגדרית בכל הנוגע לשכר שלהן, בהשוואה לרופאים ממין זכר (46% לעומת 20%, p=0.049).

למרות ששיעור גבוה יותר של נשים שפנו לרופאת נשים, בהשוואה לאלו שפנו לרופא נשים, סברו כי למגדר הרופא יש חשיבות בעיניהן (62% לעומת 20%, p<0.01), הסיבה הנפוצה ביותר לבחירת רופא הנשים בכלל המשתתפות במחקר היה דירוג הרופא.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי הן רופאים והן רופאות העוסקים בגניקולוגיה ומיילדות מאמינים כי קיימת אפליה מגדרית, בין אם מצד המטופלות או מצד המעסיק.

South Med J. 2019;112(11):566-570.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה