פסיכיאטריה

נשים רבות עם תסמונת שחלות פוליציסטיות אינן סומכות על רופאים ראשוניים (J Endocr Soc)

דיכאון אישה צעירה

בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS או Polycystic Ovary Syndrome) חוסר אמונה ברופאים ראשוניים, אך לא במומחים, כך עולה מתוצאות סקר חדש בנושא. המשיבות הטילו גם ספק ביכולת של רופאים כלליים להתמודד עם הנטל החברתי של PCOS, ממצאים המדגישים את חשיבות שיפור המאמצים להתמודדות עם חששות המטופלות ברמת רפואה ראשונית.

במסגרת המחקר השלימו החוקרים סקר שכלל 322 נשים, כולל 134 נשים עם PCOS ו-198 נשים עם מחזורים סדירים (גיל ממוצע של 27.8 שנים), במטרה להשוות את ההתרשמות שלהן מהרופאים ואת הטיפול הכללי שניתן להן.

מהנתונים עלה כי תסמונת שחלות פוליציסטיות לוותה בחוסר אמון גדול יותר בדעתם של רופאים ראשוניים (P<0.01) ותחושת בטחון גדולה יותר בתעדוף של הרופא הראשוני את הבעיות הרפואיות, בהשוואה לקבוצת ההשוואה. נשים עם PCOS חשו כי הרופא הראשוני השקיע פחות מאמצים והיה פחות מיומן בטיפול בבעיות הרפואיות משנית לתסמונת שחלות פוליציסטיות, בהשוואה לבעיות רפואיות כלליות.

החוקרים לא זיהו קשר בין אבחנה של תסמונת שחלות פוליציסטיות ובין דרגת האמון ברופאים מומחים. כאשר הם בחנו את סוגיית תמיכה חברתית הם מצאו כי נשים עם PCOS חשו שהיו להן ויכוחים רבים יותר עם הרופא הראשוני, בהשוואה לקבוצת הנשים ללא תסמונת שחלות פוליציסטיות.

ממצאי המחקר מעידים כי בנשים עם PCOS חוסר אמון גדול יותר בדעתם של רופאים ראשוניים והן מתווכחות יותר עם הצוות המטפל בהן, בהשוואה לנשים ללא PCOS. ממצאים אלו תומכים בצורך לזהות אזורים לשיפור במערכת היחסים בין המטפל והמטופלת ולהבטיח רצף טיפולי בנשים עם PCOS, הנדרשות למעקב לאורך כל חייהן.

J Endocr Soc. Published online August 1, 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה