פסיכיאטריה

עדויות נוספות מצביעות על עליה בסיכון לעישון סיגריות בקרב צעירים המשתמשים בסיגריות אלקטרוניות (Pediatrics)

בקרב בני נוער המשתמשים בסיגריות אלקטרוניות תועדה עליה של פי שבע בסיכון לנסות עישון סיגריות בשלב מאוחר יותר, כך עולה ממחקר חדש בקרב תלמידי תיכון בקונטיקט. החוקרים כותבים כי הממצאים הללו עולים בקנה אחד עם ממצאים משני מחקרים קודמים בקרב בני נוער בהוואי ולוס אנג’לס ותומכים בסברה כי סיגריות אלקטרוניות מהוות שלב מקדים לעישון סיגריות.

במסגרת המחקר, תלמידים בשלושה בתי ספר תיכוניים ציבוריים השלימו סקרים בשלוש נקודות זמן: בסתיו של שנת 2013, באביב של שנת 2014 ובאביב של שנת 2015. בכל נקודת זמן, הסטודנטים דיווחו על מספר הימים בהם השתמשו בסיגריות אלקטרוניות או עישנו סיגריות רגילות בחודש האחרון.

בני נוער שדיווחו על שימוש בסיגריות אלקטרוניות או עישון סיגריות בתחילת המחקר נטו להמשיך בהרגלים אלו. בהשוואה לאלו שלא השתמשו בסיגריות אלקטרוניות בתחילת המחקר בשנת 2013, באלו שעשו כן תועדה עליה של למעלה מפי שבע בסיכוי לעישון סיגריות רגילות בשנת 2014.

בקרב בני נוער שדיווחו על שימוש בסיגריות אלקטרוניות בסתיו של שנת 2014 תועד סיכוי גבוה פי ארבע לשימוש בסיגריות אלקטרוניות באביב 2015. עם זאת, בקרב מעשנים לא תועד סיכוי גבוה יותר, בהשוואה ללא-מעשנים, לנסות סיגריות אלקטרוניות.

החוקרים כותבים כי על הורים להבין שהשימוש בסיגריות אלקטרוניות אינו נטול סיכונים. ממצאי המחקר תומכים בחששות הגוברים בכל הנוגע לשימוש בסיגריות אלקטרוניות.

Pediatrics 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • מה בין יתר לחץ דם אימהי ובין הסיכון לפזילה בילדים? (JAMA Netw Open)

    מה בין יתר לחץ דם אימהי ובין הסיכון לפזילה בילדים? (JAMA Netw Open)

    בילדים לאימהות עם יתר הפרעת יתר לחץ דם בהיריון (Hypertensive Disorder in Pregnancy) ייתכן סיכון מוגבר להפרעת עיניות נפוצות, כולל פזילה, פזילה החוצה לסירוגין ואקסופוריה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. קדם-רעלת היריון ולחץ דם שאינו מאוזן היטב עלולים להיות מלווים בסיכון הגדול ביותר להפרעות אלו. מחקר העוקבה כלל 3,117 […]

  • סיגריות אלקטרוניות ואידוי באוכלוסייה הפדיאטרית (PEDIATRICS)

    סיגריות אלקטרוניות ואידוי באוכלוסייה הפדיאטרית (PEDIATRICS)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 2: מוצרי סיגריות אלקטרוניות ואידוי הוצגו בפעם הראשונה בארצות הברית סביב שנת 2007, וצברו פופולריות במהירות. ב-2018, פורסמה אזהרה רשמית בארצות הברית אודות השימוש בסיגריות אלקטרוניות באוכלוסייה הפדיאטרית, וצוין כי סיגריות אלקטרוניות הפכו למוצר הטבק הנפוץ ביותר בשימוש בקרב צעירים בארצות הברית. במגזין זה אנחנו משתפים סיכום של סקירה שפורסמה ב-Pediatrics, שסקרה את האבולוציה של סיגריות אלקטרוניות ואידוי באוכלוסייה הפדיאטרית.

  • ניהול מקרי שלפוחיות ופוסטולות בילודים בני פחות מ-60 יום ללא חום שהוערכו דרמטולוגית (Pediatrics)

    ניהול מקרי שלפוחיות ופוסטולות בילודים בני פחות מ-60 יום ללא חום שהוערכו דרמטולוגית (Pediatrics)

    מטרת מחקר זה, שפורסם לאחרונה ב-PEDIATRICS, היתה להעריך את הניהול הרפואי ותוצאותי במקרים בהם ילודים בני פחות מ-60 יום ללא חום הוערכו על ידי רופאי העור לאור הופעת שלפוחיות ו/או פוסטולות. ד"ר עדי זיו, עורך מדור ילדים, משתף את הסקירה ומוסיף מהערותיו.

  • הערכת כשל גדילה ותוצאות נוירולוגיות בפגות קיצונית (Journal of Perinatology)

    הערכת כשל גדילה ותוצאות נוירולוגיות בפגות קיצונית (Journal of Perinatology)

    כשל גדילה, כפי שבא לידי ביטוי בהיקף הראש בשחרור של ילודים עם פגות קיצונית, נמצא כקשור לתוצאות התפתחותיות והתנהגותיות בגיל שנתיים, כך פורסם ב- Journal of Perinatology ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

  • קרם Roflumilast אושר לטיפול באקזמה בחולים מגיל שש שנים ומעלה (מתוך הודעת ה-FDA)

    קרם Roflumilast אושר לטיפול באקזמה בחולים מגיל שש שנים ומעלה (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישרו התוויה חדשה לטיפול בקרם Roflumilast בריכוז 0.15% כנגד אטופיק דרמטיטיס בדרגה קלה-עד-בינונית במבוגרים וילדים מגיל שש שנים ומעלה. המומחים מסבירים כי קרם Roflumilast, אשר פותח ע”י חברת Arcutis Biotherapeutics, הינו מעכב PDE-4 מקומי ללא-סטרואידים, אשר אושר בעבר בריכוזים גבוהים לטיפול בסבוריאה ופסוריאזיס רובדי. האישור הנוכחי מבוסס […]

  • מגמות עולמיות של משקל עודף והשמנת יתר בילדים ומתבגרים: סקירה סיסטמית ומטה אנליזה (JAMA Pediatrics)

    מגמות עולמיות של משקל עודף והשמנת יתר בילדים ומתבגרים: סקירה סיסטמית ומטה אנליזה (JAMA Pediatrics)

    סקירה סיסטמית ומטה אנליזה שפורסמה לאחרונה ב-JAMA PEDIACRICS עסקה בשכיחות משקל עודף והשמנת יתר בילדים ומתבגרים, גורמי הסיכון והתחלואה הנלווית. ד"ר עדי זיו, עורך מדור ילדים, משתף את הסקירה ומוסיף מהערותיו.

  • ההשפעה של עישון על הישנות פרפור פרוזדורים לאחר בידוד ורידי הריאה (Int J Cardiol)

    ההשפעה של עישון על הישנות פרפור פרוזדורים לאחר בידוד ורידי הריאה (Int J Cardiol)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת International Journal of Cardiology עולה כי עישון סיגריות מלווה בסיכון מוגבר להישנות פרפור פרוזדורים לאחר בירור ורידי הריאה, עם עדות לסיכון מוגבר לפרפור פרוזדורים התקפי וקבוע. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים מאסיה הצביעו על תוצאות סותרות בכל הנוגע להשפעה הקלינית של עישון על הישנות פרפור פרוזדורים לאחר […]

  • דלקת ענביה בילדים מלווה בסיכון מוגבר לקטרקט (JAMA Network Open)

    דלקת ענביה בילדים מלווה בסיכון מוגבר לקטרקט (JAMA Network Open)

    בילדים עם אבחנה של דלקת ענביה (Uveitis) סיכון מוגבר משמעותית להתפתחות קטרקט, בהשוואה לאלו ללא התהליך הדלקתי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. הסיכון המוגבר נותר על כנו לאורך תקופות מעקב שונות ובקבוצות שונות לפי גיל, מין ומוצא אתני. מחקר העוקבה התבסס על נתונים ממאגר TriNetX וכלל ילדים עם וללא […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה