פסיכיאטריה

עישון לפני אך גם לאחר אבחנה של סרטן השד מקצר את חייהן של החולות (באדיבות האגודה למלחמה בסרטן)

מחקר שנערך בסן פרנסיסקו בדק את הקשר בין סטטוס העישון לפני ואחרי האבחנה בסרטן שד לבין התמותה מהמחלה.

לצורך המחקר נאספו נתונים מ-20,691 נשים בגילאים 20-79 שאובחנו כחולות בסרטן שד ממוקם או חודרני בין השנים 1988-2008. 4,562 מהנשים נבדקו 6 שנים לאחר האבחנה.

הנשים תושאלו האם עישנו אי פעם (לפחות 100 סיגריות במהלך חייהן), תדירות העישון, גיל בתחילת העישון, מספר שנות עישון, מספר ממוצע של סיגריות ליום והאם עישנו בשנה שקדמה לאבחנה. הנשים שהפסיקו לעשן נשאלו על הגיל בו נגמלו. כמו כן ,הנשים נשאלו על הרגלי צריכת האלכוהול שלהן לאחר האבחנה ובמועד מילוי השאלון.

מחצית מהנשים עישנו במהלך חייהן (לפחות 100 סיגריות לאורך חייהן), 20% מהנשים דיווחו כי עישנו באופן פעיל שנה לפני האבחנה בסרטן שד. המעשנות הכבדות היו לרוב צעירות ופחות משכילות ולרוב צרכו 10 מנות אלכוהול או יותר בשבוע. כמו כן, הן פחות נטו לגשת לבדיקות ממוגרפיה תקופתיות לעומת נשים שהפסיקו לעשן או לא עישנו מעולם.

הסיכון הגבוה ביותר למוות בעקבות סרטן שד נראה אצל נשים שעישנו 30 שנים ומעלה, נשים שעישנו למעלה מ-30 חפיסות בשנה ואצל נשים שעישנו והפסיקו לעשן במהלך חמש שנים לפני האבחנה בסרטן שד, או פחות.

מעשנות אקטיביות בשנה שלפני האבחנה בסרטן השד, היו בסיכון גבוה פי 1.25 למוות מסרטן השד, פי 14.5 למוות מסרטן של מערכת הנשימה ובסיכון גבוה פי 6 למוות ממחלות נשימתיות אחרות, לעומת נשים שלא עישנו מעולם.

 10% מהנשים שנבדקו המשיכו לעשן גם לאחר האבחנה עם סרטן השד והן היו בעלות סיכון גבוה פי 1.72 למות מסרטן שד לעומת נשים שלא עישנו מעולם.

נשים שהפסיקו לעשן לאחר האבחנה היו בעלות סיכון נמוך פי 0.67 למות מסרטן השד ונמוך פי 0.39 למות מסרטן דרכי הנשימה, לעומת נשים שהמשיכו לעשן לאחר האבחנה.

המחקר פורסם בכתב העת המדעי Journal of clinical oncology בגיליון אפריל 2016 ותורגם על ידי מרכז המידע של האגודה למלחמה בסרטן.

 לתקציר המחקר באנגלית לחצו כאן.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • סיגריות אלקטרוניות ואידוי באוכלוסייה הפדיאטרית (PEDIATRICS)

    סיגריות אלקטרוניות ואידוי באוכלוסייה הפדיאטרית (PEDIATRICS)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 2: מוצרי סיגריות אלקטרוניות ואידוי הוצגו בפעם הראשונה בארצות הברית סביב שנת 2007, וצברו פופולריות במהירות. ב-2018, פורסמה אזהרה רשמית בארצות הברית אודות השימוש בסיגריות אלקטרוניות באוכלוסייה הפדיאטרית, וצוין כי סיגריות אלקטרוניות הפכו למוצר הטבק הנפוץ ביותר בשימוש בקרב צעירים בארצות הברית. במגזין זה אנחנו משתפים סיכום של סקירה שפורסמה ב-Pediatrics, שסקרה את האבולוציה של סיגריות אלקטרוניות ואידוי באוכלוסייה הפדיאטרית.

  • טיפול ב-Denosumab מונע אובדן עצם והידרדרות מיקרו-ארכיטקטורה בנשים לפני-מנופאוזה עם סרטן שד תחת טיפול לדיכוי אסטרוגן (J Clin Oncol)

    טיפול ב-Denosumab מונע אובדן עצם והידרדרות מיקרו-ארכיטקטורה בנשים לפני-מנופאוזה עם סרטן שד תחת טיפול לדיכוי אסטרוגן (J Clin Oncol)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology כי טיפול ב- Denosumab (פרוליה) בעת התחלת טיפול לדיכוי אסטרוגן משמר צפיפות עצם, מיקרו-ארכיטקטורה של העצם וחוזק עצם. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול לדיכוי שחלתי ומעכבי ארומטז משפרים את שיעורי ההישרדות ללא-מחלה בנשים לפני-מנופאוזה עם סרטן שד בשלב-מוקדם וחיובי לקולטנים לאסטרוגן, אך מאיצים אובדן […]

  • מה בין רמות חומצה אורית בדם ובין הסיכון לסרטן שד? (Am J Med Sci)

    מה בין רמות חומצה אורית בדם ובין הסיכון לסרטן שד? (Am J Med Sci)

    מנתונים שפורסמו בכתב העת American Journal of the Medical Sciences עולה כי רמות גבוהות של חומצה אורית בדם עשויות להפחית את הסיכון להיארעות סרטן שד בנשים, רמז להשפעה מגנה של חומצה אורית בדם מפני המחלה הממארת בנשים. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תתכן מעורבות של רמות חומצה אורית בדם בהתפתחות ממאירות בשל עיכוב עקה חמצונית, […]

  • ההשפעה של עישון על הישנות פרפור פרוזדורים לאחר בידוד ורידי הריאה (Int J Cardiol)

    ההשפעה של עישון על הישנות פרפור פרוזדורים לאחר בידוד ורידי הריאה (Int J Cardiol)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת International Journal of Cardiology עולה כי עישון סיגריות מלווה בסיכון מוגבר להישנות פרפור פרוזדורים לאחר בירור ורידי הריאה, עם עדות לסיכון מוגבר לפרפור פרוזדורים התקפי וקבוע. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים מאסיה הצביעו על תוצאות סותרות בכל הנוגע להשפעה הקלינית של עישון על הישנות פרפור פרוזדורים לאחר […]

  • הפסקת עישון משפרת את תוחלת החיים בכל גיל (Am J Prev Med)

    הפסקת עישון משפרת את תוחלת החיים בכל גיל (Am J Prev Med)

    הפסקת עישון בכל גיל מלווה בהארכת תוחלת החיים הצפויה, כאשר התועלת הרבה ביותר תוארה באלו שהפסיקו לעשן בגיל צעיר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת American Journal of Preventive Medicine. החוקרים בחנו את ההשפעות המזיקות של עישון וההשפעה החיובית של הפסקת עישון על תוחלת החיים במבוגרים בגילאי 35-75 שנים. שיעורי התמותה הספציפיים לגיל לפי […]

  • תוצאות מבטיחות למשלב Naltrexone עם Bupropion לטיפול בהפרעת שימוש במתאפטמינים (Addiction)

    תוצאות מבטיחות למשלב Naltrexone עם Bupropion לטיפול בהפרעת שימוש במתאפטמינים (Addiction)

    מתן זריקה בשחרור ממושך של Naltrexone בשילוב עם טיפול פומי ב-Bupropion בשחרור ממושך (משלב NTX + BUPN) הדגים תוצאות מבטיחות בטיפול במקרים של הפרעת שימוש במתאפטמינים בדרגה בינונית או חמורה עם ירידה משמעותית בשימוש בתכשירים אלו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Addiction. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי השימוש במתאפטמינים עלה ברחבי העולם, […]

  • תוצאות מאכזבות ל-Trilaciclib לטיפול בסרטן שד גרורתי שלילי לקולטנים להורמונים (מתוך הודעת חברת G1 Therapeutics)

    תוצאות מאכזבות ל-Trilaciclib לטיפול בסרטן שד גרורתי שלילי לקולטנים להורמונים (מתוך הודעת חברת G1 Therapeutics)

    הוספת Trilaciclib לטיפול כימותרפי לא הובילה לשיפור הישרדות כוללת בנשים עם סרטן שד גרורתי שלילי לשלושת הקולטנים להורמונים, כך עולה מתוצאות מחקר PRESERVE 2, כפי שדווח ע”י יצרנית התרופה. המומחים מסבירים כי Trilaciclib הינו מעכב CDK4/6 המאושר בארצות הברית להפחתת שיעורי דיכוי מח עצם על-רקע כימותרפיה בחולים עם סרטן ריאות מסוג SCLC (או Small Cell […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה