פסיכיאטריה

שילוב אופיואידים עם תרופות פסיכוטרופיות מעלה סיכון לתסמונת גמילה ביילודים (BMJ)

בקרב יילודים שנחשפו לאופיואידים ותרופות פסיכוטרופיות במהלך היריון תועדה עליה של 30-60% בסיכון לתסמיני גמילה ביילוד, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש אוגוסט בכתב העת BMJ. הסיכון היה גבוה כפליים כאשר ניתנו מספר תרופות פסיכוטרופיות בשילוב עם אופיואידים.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה שכלל מדגם ארצי של הריונות של נשים עם ביטוח ציבורי בארצות הברית. הם זיהו 201,275 נשים הרות שנחשפו לאופיואידים סביב הלידה ובחנו את האבחנה של תסמונת גמילה ביילודים שנחשפו במהלך החיים העובריים לאופויאידים ותרופות פסיכוטרופיות, בהשוואה לאופיואידים בלבד.

הסיכון האבסולוטי לתסמונת גמילה ביילודים נע בין 1.0% ביילודים שנחשפו במהלך החיים העובריים לאופיואידים בלבד ועד 11.4% באלו שנחשפו לאופיואידים בשילוב עם Gabapentin. בקרב יילודים שנחשפו במהלך החיים התוך-רחמיים לאופיואידים, הסיכון היחסי המתוקן עמד על 1.34 עם חשיפה נלווית לנוגדי-דיכאון, 1.49 עם טיפול בבנזודיאזפינים, 1.61 עם Gabapentin, 1.20 עם תרופות אנטי-פסיכוטיות ו-1.01 עם תרופות היפנוטיות שאינן בנזודיאזפינים. חשיפה תוך-רחמית לשתי תרופות פסיכוטרופיות ומעלה, בשילוב עם אופיואידים, לוותה בעליה של פי שתיים בסיכון לגמילה ביילוד. חומרת תסמיני גמילה הייתה גדולה יותר ביילודים שנחשפו הן לאופיואידים והן לתרופות פסיכוטרופיות, בהשוואה לאלו שנחשפו לאופיואידים בלבד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במהלך ההיריון, השימוש בתרופות פסיכוטרופיות בנוסף לאופיואידים הוא נפוץ, למרות העדר נתונים אודות בטיחות הטיפול. הממצאים הנוכחיים מרמזים כי תרופות אלו עשויות להביא לעליה נוספת בסיכון ובחומרת תסמונת גמילה ביילוד.

BMJ

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה