פסיכיאטריה

אין מקום להגבלת פעילות גופנית לאחר זעזוע מוח (מתוך כנס ה-ACSM)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ACSM (American College of Sports Medicine) עולה כי בחולים לאחר זעזוע מוח על-רקע ספורט, השבים מיידית לפעילות ספורטיבית ללא-מגע, קצב ההחלמה זהה לזה של אלו שקיבלו הוראה לנוח לאחר זעזוע מוח.

במחקר הרטרוספקטיבי החוקרים בחנו 204 משתתפים ששבו לפעילות גופנית ללא-מגע לפני היעלמות התסמינים (קבוצת מחקר) ו-153 משתתפים שקיבלו הוראה לחזור לפעילות גופנית עם חלוף התסמינים או לאחר מכן (קבוצת ביקורת). שיעור הגברים היה מעט נמוך יותר בקבוצת המחקר, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

חציון מדד התסמינים בעת הפציעה לא היה שונה משמעותית בין קבוצת המחקר וקבוצת הביקורת (37 לעומת 36 נקודות). מרווח הזמן בין הפציעה ועד הביקור להערכה בגין זעזוע מוח עמד על חציון של 6 ימים בשתי הקבוצות.

חציון הזמן מהפציעה עד היעלמות התסמינים היה ארוך יותר משמעותית בקבוצת המחקר, בהשוואה לקבוצת הביקורת (16 לעומת 12 ימים). עם זאת, הזמן עד להחלמה לאחר הביקור במרפאה היה רק מעט ארוך יותר, באופן לא מובהק סטטיסטית, בקבוצת המחקר (7 לעומת 6 ימים).

על-בסיס נתונים אלו, החוקרים סיכמו כי פעילות גופנית אינה מעכבת החלמה לאחר זעזוע מוח. עם זאת, הם מציינים כי אחת המגבלות של המחקר נובעת מכך שהחוקרים לא עקבו אחר המשתתפים במטרה לקבוע אם הקפידו על הוראות הרופאים.

לממצאי המחקר חשיבות רבה מאחר ובמידה וניתן לחזור לפעילות גופנית, מדוע לא לעשות כן? במשך שנים ההנחיות הרפואיות המליצו לחולים להימנע מפעילות גופנית לאחר זעזוע מוח, עד חלוף התסמינים, אך הממצאים החדשים עשויים לתמוך בשינוי הגישה במקרים אלו.

מתוך כנס ה-ACSM

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה