פסיכיאטריה

חשיבות שילוב ההורים בטיפול בהפרעות התנהגות בילדים ובני נוער (J Clin Child Adolesc Psychol)

שילוב ההורים במסגרת הטיפול בהפרעות התנהגות בילדים ובני נוער מוביל לתוצאות הטובות ביותר והינו הטיפול היעיל ביותר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש מאי בכתב העת Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology.

החוקרים ערכו סקירת ספרות לזיהוי מאמרים שפורסמו בין 2007-2016 ואספו את כל המחקרים הרלבנטיים להערכת טיפול ב-DBD (Disruptive Behavior Disorder), ביחד עם מחקרים משתי סקירות קודמות בנושא.

טיפולים מבוססים-היטב הוגדרו כאשר היו עדיפים על פלסבו או טיפולים אחרים או שנמצאו דומים לטיפולים מבוססים אחרים בלפחות שני מקרים שונים ע”י שני צוותי חוקרים נפרדים. טיפולים דורגו ככל הנראה יעילים כאשר היו יותר עדויות ליעילות בהשוואה להדר טיפול בלפחות שני מחקרים או כאשר היו עדיפים על טיפול אחר או מקבילים לטיפול מבוסס-היטב במחקר אחד או במספר מחקרים ע”י צוותי חוקרים נפרדים.

מבין 64 המחקרים המתאימים, החוקרים זיהו רק שני טיפולים טיפול התנהגות הורים קבוצתי וטיפול התנהגות הורים פרטי עם השתתפות הילד עבורם היו עדויות מספקות שתמכו ביעילות הטיפול על-בסיס מספר מחקרים אקראיים בנושא ע”י צוותי חוקרים נפרדים.

תוצאות הסקירה תומכות ומוסיפות לעדויות בבסיס מעורבות הורים בטיפול בהפרעות התנהגות בילדים. על הורים לשקול שני טיפולים אלו בהערכת הטיפול הנכון לילדיהם.

J Clin Child Adolesc Psychol. Published online May 1, 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה