פסיכיאטריה

אין קונצנזוס בנושא הפסקת טיפול תרופתי למחלת אלצהיימר (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAGP)

למרות הנחיות מבוססות-היטב בנושא התחלת טיפול תרופתי במעכבי כולין-אסטרז להקלה על תסמיני מחלת אלצהיימר, אין הנחיות או קונצנזוס באשר למתי, כיצד ואף אם להפסיק את הטיפול. במהלך כנס מטעם ה-AAGP (American Association for Geriatric Psychiatry) טענו מומחים כי דרושות עדויות מדעיות בנושא הפסקת טיפול במעכבי כולין-אסטרז.

להערכת ההנחיות הנוכחיות בנושא הפסקת הטיפול בתרופות אלו, החוקרים השלימו חיפוש נרחב אחר מחקרים להערכת הפסקת מעכבי כולין-אסטרז, כמו גם חיפוש בספרי לימוד מובילים וחומרי מידע אחרים שפורסמו בין 2005-2016.

התוצאות לא היו עקביות: מבין חמישה מחקרים אקראיים ומבוקרים שענו על קריטריוני ההכללה, שלושה המליצו לא להפסיק את הטיפול התרופתי, מחקר אחד המליץ להפסיק בנסיבות מסוימות ואחר העיד כי הפסקת הטיפול בטוחה, לרוב נסבלת היטב, ולא העלתה את הסיכון לסיבוכים נוירו-פסיכיאטריים או תפקודיים.

מבין 17 הנחיות בנושא, 20% לא קבעו המלצה ברורה, 20% המליצו כנגד הפסקת הטיפול ו-60% הציעו התוויות להפסקת הטיפול.

מבין ספרי הלימוד שנבחנו בשבע קטגוריות, החל מרפואת משפחה ונוירולוגיה ועד פסיכיאטריה גריאטרית, 67% לא סיפקו הנחיות בנושא, 5% המליצו כנגד הפסקת הטיפול ו-28% הציעו התוויות להפסקת הטיפול.

בין ההתוויות המובילות להפסקת הטיפול נכללו העדר תגובה או אובדן יעילות הטיפול, רמה תפקודית, חומרת ליקוי, תופעות לוואי/אירועים חריגים והעדפת המשפחה/המטפל.

בסיכומו של דבר, מהסקירה עולה כי ישנן עדויות מוגבלות מאוד בנוגע לבטיחות הפסקת טיפול במעכבי כולין-אסטרז ודרושים מחקרים נוספים בנושא.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAGP

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה