פסיכיאטריה

טיפול בתרופות ממשפחת SSRI לפני ניתוח עשוי להפחית סיבוכים לאחר ניתוח אורתופדי (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAOS)

הסיכון לניתוח רביזיה לאחר החלפה מלאה של מפרק הירך או הברך נמוך יותר בחולים הנוטלים טרם הניתוח תרופות ממשפחת SSRI (Selective Serotonin Reuptake Inhibitor), כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-AAOS (American Academy of Orthopaedic Surgeons).

להערכת חשיבות תרופות ממשפחת SSRI ודיכאון, החוקרים סקרו את הרשומות הרפואיות של 20,091 חולים בגילאי 18 שנים ומעלה, לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך או הברך בין השנים 2002-2009.  הם מציינים כי הייתה חפיפה מסוימת בין 1,290 החולים (6.4%) עם אבחנה של דיכאון ו-1,563 החולים (7.8%) שנטלו SSRI.

בחולים עם דיכאון תועד סיכון מוגבר לזיהום מפרקי (יחס סיכון של 1.9), עליה בסיכון ארוך-טווח לניתוח רביזיה (יחס סיכון של 2.2) וסיכון מוגבר לניתוח רביזיה עקב התרופפות אספטית של השתל (יחס סיכון של 2.6).

מנגד, שיעור ניתוחי רביזיה, כולל אלו על-רקע התרופפות השתל, היה נמוך בכ-60% בחולים שנטלו SSRI לפני הניתוח, בהשוואה לאלו שלא נטלו טיפול זה. הסיכון לזיהום היה נמוך בכ-33%, אם כי ההבדלים לא היו מובהקים סטטיסטית.

החוקרים מצאו כי דיכאון היה אחד מגורמי הסיכון המרכזיים לזיהום במחקר להערכת הקשר בין תחלואה נלווית וניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך.

למרות שמחקרים דיווחו כי שיעור הזיהומים נמוך בחולים לאחר ארתרוסקופיה (נע בין 0.04% ל-0.42%), ההשלכות עשויות להיות חמורות, להוביל לאשפוזים חוזרים, טיפול ניתוחי וטיפול אנטיביוטי ארוך-טווח.

מאחר והחוקרים לא מצאו מחקרים קודמים שזיהו את הגורמים המשמעותיים ביותר הקשורים עם זיהום, הם השלימו ניתוח כזה בעצמם. הם ערכו חיפוש במאגר PearlDriver לזיהוי חולים לאחר ניתוח ארתרוסוקפיה. בסיכומו של דבר הם כללו בניתוח הנתונים 100,399 חולים מבוטחי Humana ו-629,842 מבוטחי Medicare. מניתוח הנתונים עלה כי דיכאון הינו אחד מגורמי הסיכון המשמעותיים ביותר לזיהום.

החוקרים סבורים כי נתונים אלו עשויים לסייע לרופאים בדיון עם המטופלים אודות הסיכונים הקשורים בפרוצדורה. עם זאת, לא מדובר בסיבה להימנע מניתוח ארתרוסוקופיה בחולים מסוימים.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAOS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה