פסיכיאטריה

הערכת ההשפעה של גלי חום חמורים בנשים (Menopause)

במאמר שפורסם בכתב העת Menopause מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה קשר בין תסמינים וזומוטוריים חמורים על-רקע מנופאוזה ובין פרודוקטיביות ירודה בעבודה, ירידה במצב הבריאותי והגדלת השימוש במשאבים רפואיים.

החוקרים מדווחים על תוצאות סקר US National Health and Wellness Survey משנת 2010.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 3,267 נשים (גילאי 40-75 שנים) ששללו היסטוריה של דימום וסתי או הכתמה במשך שנה אחת. המחקר כלל נשים לאחר כריתת רחם.

בסקר הרטרוספקטיבי התבקשו הנשים להיזכר בפעולות ובתסמינים במהלך ששת החודשים האחרונים. לאחר מכן הם השליכו את הנתונים מאותם ששת חודשים לתקופות זמן ארוכות יותר. לדוגמא, במידה והחולה ביקר אצל רופא פעם אחת במהלך שישה חודשים, החוקרים הניחו כי החולה יבקר אצל הרופא פעמיים בשנה.

החוקרים זיהו ארבע קבוצות עוקבה: ללא תסמינים וזומוטוריים (1,740 נשים), תסמינים וזומוטוריים קלים (931 נשים), תסמינים וזומוטוריים מתונים (462 נשים) ותסמינים חמורים (134 נשים). באמצעות קבוצות עוקבה, החוקרים זיהו קשר בין חומרת תסמינים וזומוטוריים ובין גיל, רמת השכלה, נטל מחלות רקע ומדד מסת גוף.

לאחר תקנון למאפיינים דמוגרפיים ונתוני בריאות, החוקרים מצאו כי בנשים עם תסמינים וזומוטוריים חמורים ומתונים מדדי המצב הבריאותי היו נמוכים יותר, בהשוואה לנשים ללא תסמינים (p<0.0001). באופן כללי, נרשמה ירידה בתפישת המצב הבריאותי עם עליה בחומרת התסמינים הוזומוטוריים.

בהשוואת נשים עם תסמינים קלים עם נשים עם תסמינים חמורים, החוקרים תיעדו עליה של 20 נקודות בהיקף הנוכחות (Presenteeism), אובדן היצרנות, הפגיעה בפעילות (שאלון Work Production and Activity Impairment). החוקרים הגדירו נוכחות (Presenteeism) כאחוז הליקוי הנובע מתסמינים וזומוטוריים בזמן ששהו במקום העבודה. העלויות השנתיות על-רקע זאת והליקוי בפעילות עמדו על 1,100 דולרים עם הפרעה בדרגה קלה ו-6,500 דולרים בקבוצה עם הפרעה בדרגה חמורה.

כ-40% מהנשים סבלו מגלי חום במשך למעלה משבע שנים ועד 15% סבלו מגלי חום למעלה מ-15 שנים. מהסקר עלה כי ההשפעות של תסמינים וזומוטוריים היו משמעותיים במיוחד בנשים עם תסמינים שנמשכו שנים רבות.

Menopause. Published online February 11, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה