פסיכיאטריה

שילוב Doxylamine עם Pyridoxine מונע בחילות בהיריון (מתוך הכנס השנתי ה-33 מטעם ה-Society for Maternal-Fetal Medicine)

ממחקר חדש עולה כי שילוב Doxylamine-Pyridoxine עשוי להיות יעיל יותר כאשר ניתן לפני הופעת תסמיני בחילות בוקר, במקום לאחר התחלת התסמינים, כך מדווחים חוקרים במאמר שהוצג במהלך הכנס השנתי ה-33 מטעם ה-Society for Maternal-Fetal Medicine.

החוקרים מסבירים כי ייתכן ובעתיד יתברר כי טיפול זה מונע סיבוכים באם ובעובר. הטיפול עשוי להפחית את הצורך בטיפול אנטרלי ופראנטרלי ואת הסיכונים הכרוכים בכך.

הממצאים מצביעים על ירידה גדולה יותר בשיעורי הישנות Hyperemesis Gravidarum באלו שנטלו באופן מניעתי שילוב Doxylamine עם Pyridoxine , בהשוואה לאלו שנטלו את הטיפול רק לאחר הופעת התסמינים (43% לעומת 17%, p<0.05).

הטיפול המשולב משווק כתרופה בשם Diclectin, ומדובר בתמיסה בשחרור-מושהה של Doxylamine עם Pyridoxine (וויטמין B6). התרופה מצויה בשימוש נרחב בקנדה ובעבר הייתה זמינה בארצות הברית תחת השם Bendectin, אך הוסר לאחר תביעות שנגעו למומים מולדים. פאנל של מנהל התרופות והמזון האמריקאי שהתכנס מאוחר יותר קבע כי אין קשר בין התרופה ובין מומים מולדים.

במסגרת המחקר מחצית מהנשים שהשתתפו במחקר נטלו שילוב בשחרור-מושהה על Doxylamine במינון 10 מ”ג עם Pyridoxine במינון 10 מ”ג לפני הופעת תסמיני בחילות בוקר ומחצית החלו בטיפול לאחר הופעת בחילות בוקר.

כל הנשים קיבלו הוראה להתחיל עם שתי טבליות ביום ולהעלות את מספר הטבליות עם החמרה בתסמינים. המינון הסטנדרטי הוא ארבע טבליות ביום.

יועצים טלפוניים סיפקו ייעוץ מפורט בנושאי תזונה ואורח חיים בשתי הקבוצות. שתי הקבוצות היו דומות בגיל, מדד מסת גוף והיסטוריה של בחילות והקאות. המינון היומי בשתי הקבוצות נע בטווח 2-9 טבליות.

החוקרים מדווחים כי מדד PUQE עלה על 11 נקודות (כלומר, פחות בחילות והקאות בדרגה בינונית או חמורה) היה פחות נפוץ עם טיפול מניעתי בהשוואה לטיפול לאחר הופעת התסמינים (15% לעומת 39%, p<0.04). עוד הם מצאו קורלציה שלילית בין שיא מדדי PUQE ובין תחושת הרווחה של החולים.

מתוך הכנס השנתי ה-33 מטעם ה-Society for Maternal-Fetal Medicine

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה