פסיכיאטריה

הערכת התועלת של נוירו-פידבק לטיפול בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות (BMC Psychiatry)

בכתב העת BMC Psychiatry פורסמו תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי נוירו-פידבק מהווה אמצעי יעיל כמו Methylphenidate כטיפול בתסמיני הפרעות קשב והיפראקטיביות בחולים עם ADHD (Attention-Deficit, and Hyperactivity Disorder).

החוקרים ערכו מחקר אקראי ומבוקר להערכת השימוש בנוירו-פידבק לטיפול ב-ADHD בילדים ומתבגרים. אוכלוסיית החולים נבחרה ממרפאה אמבולטורית לבריאות הנפש בילדים ומתבגרים בנורבגיה.

91 מבין 275 הילדים והמתבגרים בגילאי 6-18 שנים (10.5 שנים) לקחו חלק בתכנית טיפולי נוירו-פידבק שכללה 30 מפגשים. המשתתפים חולקו באקראי לשלוש קבוצות, עם 30 משתתפים בקבוצת טיפולי נוירו-פידבק, 31 ביקורות בקבוצה שטופלה ב-Methylphenidate ו-30 שטופלו בנוירו-פידבק ו-Methylphenidate. ההורים לילדים דיווחו על התסמינים העיקריים של ADHD באמצעות Clinician’s Manual for Assessment.

91 ילדים ומתבגרים חולקו באקראי לפי גיל, מין, רמת אינטליגנציה ופיזור תסמיני ADHD. ההורים דיווחו על השפעות משמעותיות של הטיפול, אך לא זוהו הבדלים מובהקים סטטיסטית בין קבוצות הטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי נוירו-פידבק הינו אמצעי יעיל כמו Methylphenidate בטיפול בתסמיני קשב וריכוז בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות.

BMC Psychiatry. 2012;12

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה