פסיכיאטריה

הערכת השימוש בתרופות פסיכוטרופיות בילדים (Arch Pediatr Adolesc Med)

מחקר חדש יוצא כנגד התפיסה לפיה קיים טיפול-יתר נרחב ושימוש שגוי בתרופות פסיכוטרופיות מתבגרים בארצות הברית הסובלים ממחלות פסיכיאטריות. ממחקר החתך הגדול עולה כי 14.2% מהמתבגרים בגילאי 13-18 שנים עם אבחנה כלשהי ממדריך ה-DSM-IV, טופלו בתרופות פסיכוטרופיות במהלך 12 השנים האחרונות.

לדברי החוקרים, לא זוהתה עדות משכנעת לשימוש שגוי או שימוש-יתר בתרופות פסיכוטרופיות. רק 14.2% מהצעירים עם הפרעות פסיכיאטריות במהלך השנה האחרונה דיווחו על שימוש בתרופות פסיכוטרופיות, ומרבית המטופלים בתרופות סבלו מהפרעה פסיכיאטרית עם השלכות חמורות וליקוי משמעותי, הפרעה תפקודית, אובדנות או קשיי התפתחות והתנהגות.

המחקר כלל כ-10,000 מתבגרים גילאי 13-18 שנים, שלקחו חלק בסקר שנערך בין פברואר 2001 ועד ינואר 2004.

מבין חולים עם הפרעה פסיכיאטרית לפי מדריך DSM-IV, 14.2% דיווחו כי קיבלו טיפול בתרופות פסיכוטרופיות. השכיחות הגבוהה ביותר של טיפול תרופתי תועד במתבגרים עם הפרעות קשב/היפראקטיביות (31%) ולאחריהם באלו עם הפרעות מצב רוח (19.7%), הפרעות אכילה (19.3%), הפרעות התנהגות (19.3%), הפרעות שימוש בחומרים (14.4%) והפרעות חרדה (11.6%).

מהתוצאות עולה כי טיפול בנוגדי-דיכאון היה הנפוץ ביותר בקרב אלו עם הפרעת מצב רוח (14.1%); טיפול בסטימולנטים היה הנפוץ ביותר בחולים עם הפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות (20.4%); ושימוש בתרופות אנטי-פסיכוטיות, שלא היה נפוץ, תועד בעיקר באלו עם הפרעות התפתחות חמורות.

Arch Pediatr Adolesc Med. Published online December 3, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה