פסיכיאטריה

טיפול תרופתי ב-ADHD מוריד את שיעורי הפשיעה במטופלים (NEJM)

מאת מערכת e-Med

תחת טיפול תרופתי נראית ירידה משמעותית בשיעור הפשיעה בקרב מטופלים עם  ADHD, בהשוואה לתקופות בהן לא היו תחת טיפול תרופתי, כך לפי מאמר שפורסם ב-New England Journal of Medicine.

הפרעת קשר וריכוז (ADHD) היא תסמונת שכיחה שנקשרה במחקרים מסוימים להתנהגות פושעת. לתסמונת קיים טיפול תרופתי והוא עשוי להוריד את הסיכון לפשיעה.

בעזרת הרישומים הלאומיים של שוודיה, אספו החוקרים נתונים על 25,656 מטופלים שאובחנו עם הפרעת קשב וריכוז, על הטיפול התרופתי שקיבלו וכן רישומים פליליים שצברו, בין השנים 2006-2009. החוקרים השתמשו בניתוחים מרובדים של רגרסית COX בכדי להשוות את שיעור הפשיעה במטופלים בזמן שקיבלו תרופות ל-ADHD, מול שיעור הפשיעה בתקופות שבהן המטופלים לא קיבלו טיפול תרופתי.

בהשוואה לתקופות בהן לא טופלו באופן תרופתי, במטופלים עם ADHD שקיבלו טיפול היתה ירידה משמעותית, של 32%, בשיעור הפשיעה עבור גברים ו-41% עבור נשים.

לסיכום, במטופלים עם ADHD, שיעורי הפשיעה היו נמוכים יותר בעת שטופלו בתרופות עבור ADHD, בהשוואה לתקופות בהן לא היו תחת טיפול תרופתי. ממצאים אלה מעלים  את האפשרות שטיפול תרופתי מוריד את שיעור הפשיעה בקרב מטופלים עם ADHD.

לידיעה ב-NEJM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה