פסיכיאטריה

השוואה בין Lamotrigine ו-Levetiracetam כנגד פרכוסים מוכללים ומוקדיים (J Neurol Neurosurg Psychiatry)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי אין הבדלים משמעותיים ביעילות ובסבילות של Levetiracetam (קפרה) ו-Lamotrigine בחולים עם אפילפסיה מוקדית ומוכללת חדשה, למרות שעם טיפול ב- Levetiracetam ניתן להעלות מהר יותר במינון התרופה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מבין התרופות נוגדות הפרכוסים החדשות, Lamotrigine ו- Levetiracetam הן הפופולאריות ומשמשות כטיפול קו-ראשון לאפילפסיה. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו להשוות בין תרופות אלו להערכת היעילות והסבילות כטיפול מונותרפי ראשוני לחולי אפילפסיה.

החוקרים ערכו מחקר רב מרכזי, מבוקר-אקראי, בתווית-פתוחה, להערכת העדיפות של Levetiracetam על Lamotrigine. התוצא העיקרי היה שיעור החולים ללא פרכוסים במהלך ששת השבועות הראשונים. יתרה מזאת, החוקרים בחנו את היעילות, הסבילות ואיכות החיים של החולים.

מדגם המחקר כלל 490 חולים בגילאי 12 שנים ומעלה, עם אבחנה חדשה של אפילפסיה מוקדית או מוכללת, שהוגדרה בנוכחות שני אירועים של פרכוסים ללא-גירוי, או פרכוס ראשון אחד עם סיכון גבוה להישנות. מינון הטיפול הועלה עד ל-2,000 מ”ג ליום של Levetiracetam או 200 מ”ג ליום של Lamotrigine בימים 22 או 71, בהתאמה.

שיעור החולים ללא פרכוסים עמד על 67.5% עם Levetiracetam, לעומת 64% עם Lamotrigine, שישה שבועות לאחר ההקצאה האקראית (p=0.47), ועמד על 45.2% לעומת 47.8%, בהתאמה, במהלך כלל תקופת הטיפול שארכה 26 שבועות. יחס הסיכון עם Levetiracetam בהשוואה ל-Lamotrigine לזמן ללא-פרכוסים עמד על 0.86.

74.5% מהחולים שטופלו ב- Levetiracetam פיתחו תופעות לוואי, וכך גם 70.6% מהחולים שטופלו ב-Lamotrigine (p=0.38). תופעות לוואי שנקשרו עם הפסקת תרופת המחקר תועדו ב-17 מבין 204 חולים שטופלו ב- Levetiracetam וב-8 מבין 201 חולים שטופלו ב-Lamotrigine (p=0.07).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי אין הבדלים משמעותיים ביעילות ובסבילות של Levetiracetam ו-Lamotrigine בטיפול באפילפסיה מוכללת ומוקדית.

J Neurol Neurosurg Psychiatry. 2012;83(11):1093-1098

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה