פסיכיאטריה

האם לאיזון הדוק של רמות הסוכר בדם השפעה על רמת האינטליגנציה של ילדים המאושפזים ביחידות טיפול נמרץ? (JAMA)

להקפדה על איזון הדוק של רמות הסוכר בדם בילדים במצב קריטי, המאושפזים ביחידות טיפול נמרץ, אין השפעה שלילית על התפקוד הנוירו-קוגניטיבי של הילדים, ועשויה אף להביא לשיפור בחלק מהתפקודים הקוגניטיביים, כך עולה מתוצאות ארוכות-טווח של מחקר חדש, שפורסם בכתב העת Journal of the American Medical Association והוצג במהלך הכנס השנתי מטעם ה-European Society of Intensive Care.

בשנת 2009 פורסמו בכתב העת Lancet תוצאות מחקר גדול, מהן עלה כי איזון הדוק של רמות הסוכר בדם לערכי סוכר תקינים, בהתאם לגיל, הפחיתו את שיעורי התחלואה והתמותה ביחידות טיפול נמרץ, בהשוואה לטיפול סטנדרטי, אך הביאו לעליה בשיעורי היפוגליקמיה (25% לעומת 1%).

החוקרים מדווחים כעת על תוצאות ניתוח מעקב שתוכנן מראש להערכת התוצאות הנוירו-קוגניטיביות בילדים בגילאי 4 שנים, לאחר אשפוז ביחידות טיפול נמרץ בילדים. הם הצליחו לעקוב אחר הילדים ולערוך בדיקות נוירו-קוגניטיביות ל-456מבין 700 המשתתפים במחקר המקורי. הבדיקות נערכו גם ל-26 ביקורות בריאות.

החוקרים מדווחים כי לאחר חציון של 3.9 שנים מההקצאה האקראית, איזון הדוק של רמות הסוכר בדם ביחידות טיפול נמרץ בילדים לא השפיע על מדדי האינטליגנציה (88.0 לעומת 88.5 עם טיפול סטנדרטי, p=0.73). לא נרשמה עליה בהיארעות סיבוכים, תמותה או מוגבלות חמורה.

מדדים אחרים להערכת אינטיליגנציה, אינטגרציה ויזואלית-מוטורית וזיכרון לא היו שונים משמעותית בין קבוצת החולים עם איזון הדוק של רמות הסוכר בדם וקבוצת החולים תחת טיפול סטנדרטי.

איזון הדוק של רמות הסוכר בדם לווה בשיפור הקואורדינציה המוטורית, שהייתה טובה יותר ב-9-20%, ובשיפור הגמישות הקוגניטיבית.

החוקרים לא מצאו קשר בין אירועי היפוגליקמיה קצרים על-רקע איזון הדוק של רמות הסוכר בדם ובין תוצאות נוירו-קוגניטיביות גרועות יותר.

JAMA. Published online October 17, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה