פסיכיאטריה

צריכת אלכוהול מתונה מסייעת במניעת אובדן עצם (Menopause)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Menopause עולה כי צריכה מתונה של אלכוהול כחלק מאורח חיים בריא עשויה לשפר את בריאות העצם בנשים לאחר מנופאוזה ולסייע במניעת התפתחות אוסטיאופורוזיס.

החוקרים ערכו מחקר התערבותי בן 15 ימים שכלל נשים לאחר-מנופאוזה, שהיו בריאות, מתחת לגיל 65 שנים, ולא נטלו טיפול הורמונאלי. במהלך השבוע שלפני ההתערבות, 40 נשים לאחר-מנופאוזה שתו אלכוהול בכמות הרגילה (ממוצע של 1.4 משקאות ביום) והקפידו על מילוי יומן. במהלך 14 ימי ההתערבות, הנשים נמנעו משתיית אלכוהול מכל סוג. ביום 15, החוקרים חילקו לנשים כמות מדודה של אלכוהול, בהתאם לדפוסי צריכת אלכוהול הקודמים של הנשים.

במהלך המחקר, החוקרים נטלו דגימות דם מהנשים לפני, במהלך ולאחר ההתערבות, במטרה להעריך אם צריכת אלכוהול השפיעה על ספיגת עצם. מחקרים תצפיתיים קודמים הדגימו קורלציה בין צריכת אלכוהול מתונה ובין צפיפות גבוהה יותר של המינראלים בעצם.

החוקרים מדדו את צפיפות המינראלים של העצם באמצעות DEXA (Dual Energy X-ray Absorptiometry) וערכו בדיקות דם למדידת סמנים לספיגת עצם, כולל CTx (C-terminal Telopeptide), ו-Osteocalcin, המהווה סמן ליצירת עצם.

מהנתונים עולה קורלציה חיובית בין רמת אלכוהול ובין צפיפות המינראלים של העצם בירך ובחלק העליון של הרגל. החוקרים זיהו גם עליה ברמות Osteocalcin ו-CTx במהלך 14 ימי הימנעות מאלכוהול (4.1% ו-5.8%, בהשוואה למצב בתחילת המחקר, בהתאמה). רמות סמני ספיגת עצם נטו לאחר מכן לרדת שוב בבוקר היום ה-15 (3.4%- ו-3.5%-, בהתאמה) לאחר שהמשתתפות שתן אלכוהול בערב יום 14.

החוקרים הדגימו ירידה בסמני ספיגת עצם 12-14 שעות לאחר מתן אלכוהול, לערכים שלא היו שונים משמעותית מערכי הבסיס.

לאור הממצאים, הם מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מוכיחים כי לצריכת אלכוהול מתונה השפעה מהירה לדיכוי סמנים לספיגת עצם בנשים לאחר-מנופאוזה.

Menopause. Published online July 9, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה