פסיכיאטריה

התועלת של טיפול קוגניטיבי כנגד טינטון (Lancet)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Lancet מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי גישה מדורגת המבוססת על טיפול קוגניטיבי עשוי להיות יעילה בטיפול בחולים הסובלים מטינטון.

ברקע מסבירים החוקרים כי עד 21% מהמבוגרים צפויים לסבול מטינטון, שהינו אחת מבעיות השמיעה המטרידות והמגבילות ביותר. העדר אפשרויות טיפול רפואי עשוי להוביל לטיפול יקר וממושך. במחקר הנוכחי הם ביקשו להעריך את התועלת של גישה הדרגתית, המבוססת על טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, בהשוואה לטיפול סטנדרטי במבוגרים עם טינטון בחומרה שונה.

מדגם המחקר כלל משתתפים בגילאי 18 ומעלה עם טינטון שלא טופל, שחולקו באקראי להתערבות שכללה טיפול קוגניטיבי התנהגותי, או לטיפול סטנדרטי. יעדי הסיום העיקריים של המחקר נקבעו על-בסיס שאלונים שחולקו לפני הטיפול ו-3, 8 ו-12 חודשים לאחר ההקצאה לטיפול. אלו כללו את איכות החיים הבריאותית, חומרת הטינטון והמוגבלות עקב טינטון.

מבין 741 משתתפים שעברו בדיקות סקר, 492 (66%) נכללו במחקר וטופלו. במהלך 12 חודשי המחקר, 245 החולים שחולקו לקבוצת ההתערבות דיווחו על שיפור משמעותי בכל שלושת יעדי הסיום של המחקר, בהשוואה ל-247 המטופלים בקבוצת הביקורת.

החוקרים מאמינים כי התוצאות חשובות מאוד, מאחר שעד כה לא זוהתה הגישה הטובה ביותר לטיפול בטינטון ואפשרויות הטיפול כיום הן יקרות.

ההבדלים בין הקבוצות עמדו על 0.059 מבחינת איכות החיים הבריאותית (p=0.0009), 8.062- עם חומרת טינטון (p<0.0001) ו7.506- עבור מוגבלות עקב טינטון (p<0.0001).

החוקרים מסכמים וקובעים כי טיפול קוגניטיבי-התנהגותי הינה גישה יעילה, ללא תלות בחומרת הטינטון, ולא תוארו תופעות לוואי. הם הדגימו את התועלת של טיפול ספציפי בהשוואה לטיפול סטנדרטי, לא רק לאחר שלושת החודשים הראשונים של שלבי הטיפול הראשונים, אלא גם לאחר השלמת הצעד השני האינטנסיבי יותר בטיפול וארבעה חודשים ללא טיפול.

הם מאמינים כי הממצאים עשויים להוביל לקונצנזוס באשר לגישת הטיפול הטובה ביותר בטינטון. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא, אך מדגישים כי יש לזכור כי מרבית החולים הסובלים מטינטון מחפשים אחר ריפוי להפרעה, וזוהי המטרה העיקרית של המחקרים בנושא.

Lancet. 2012;379:1951-1959;1926-1928

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה