פסיכיאטריה

נשים רבות אינן מקבלות טיפול לתסמיני מנופאוזה (Endocrine Society)

פחות משליש מהנשים הסובלות מתסמיני מנופאוזה מטופלות כנדרש כנגד תסמינים אלו, כך עולה מסקר ארצי שכלל 810 נשים בגילאי 45-60 שנים.

בסיכומו של דבר, מחצית מהנשים בגילאי 45-60 שנים דיווחו כי סבלו מתסמיני מנופאוזה. מבין אלו, 69% דיווחו כי לתסמינים הייתה השפעה שלילית על חייהן (השפעה שלילית מאוד ב-7% מהנשים והשפעה שלילית במידה מסוימת ב-62% מהמקרים), בעוד ש-31% לא דיווחו על השפעה שלילית בעקבות התסמינים.

התסמינים הנפוצים ביותר כללו גלי חום (44%) והפרעות שינה (44%), ואחריהם, שינויי מצב רוח (35%), ירידה בחשק המיני (34%), יובש בנרתיק (27%) ומחזורים לא-סדירים (19%).

נשים רבות דירגו את התסמינים בדרגה בינונית עד חמורה. מבין אלו שסבלו מתסמינים אלו, 83% דיווחו על העדר חשק מיני בדרגה בינונית או חורה, 77% דיווחו על הפרעות שינה בדרגה בינונית או חמורה, 70% דיווחו על גלי חום בדרגה בינונית או חמורה, 67% דיווחו על יובש נרתיקי בדרגה בינונית או חמורה, 64% דיווחו על הפרעות במחזור בדרגה בינונית או חמורה ו-64% דיווחו על שינויי מצב רוח בדרגה בינונית או חמורה.

מבין הנשים שדיווחו על התסמינים הללו, 71% טענו כי מעולם לא קיבלו טיפול כנגד תסמינים אלו ו-77% דיווחו עי לא דנו באפשרויות הטיפול עם הרופא המטפל שלהן. מרבית הנשים שהעלו את הנושא מול הרופא המטפל היו די שבעות רצון או שבעות רצון במידה מסוימת מהדיון. 19% מהנשים דיווחו כי לא היו שבעות רצון.

מרבית הנשים שקיבלו טיפול (72%) היו שבעות רצון מאוד או שבעות רצון במידה מסוימת מהטיפול. 21% מהנשים לא היו שבעות רצון ו-7% לא היו שבעות רצון כלל מהטיפול.

23% מהמשיבות שקלו טיפול הורמונאלי. מספר זה היה מעט גבוה יותר בנשים שחוו בהווה תסמיני מנופאוזה, כאשר 27% טענו כי שקלו טיפול הורמונאלי.

מעט למעלה ממחצית מהנשים שהשיבו דיווחו כי הכירו את נושא הטיפול ההורמונאלי. כמחצית לא הכירו את הטיפול.

כמחצית מהמשיבות דיווחו כי יחסם לטיפול הורמונאלי היה ניטראלי. עם זאת, 42% טענו כי היה להן רושם שלילי באשר לטיפול הורמונאלי ו-11% דיווחו על רושם חיובי מהטיפול.

34% מהנשים שהשיבו על הסקר דיווחו כי שוחחו עם הרופא המטפל או רופא הנשים אודות טיפול הורמונאלי, כאשר 42% שוחחו עם הרופא בנוגע לשינויי אורחות חיים העשויים להקל על התסמינים ו-33% דנו באפשרויות אחרות לטיפול לא-הורמונאלי.

מבין אלו שקיבלו טיפול הורמונאלי, מרבית הנשים בחרו בטיפול להקלה על גלי חום (66%) והפרעות שינה, כולל הזעות לילה (50%), כאשר 31% נטלו את הטיפול להקלה על יובש בנרתיק או כאבים במהלך מגע מיני ו-30% נטלו את הטיפול להקלה על תסמינים לא-ספציפיים.

כמחצית מהנשים דיווחו כי המידע שקיבלו היה מבלבל לעיתים (45%) וכי לא ידעו באיזה מקורות מידע יכולות לבטוח (41%). כ-24% טענו כי ישנו מידע רב וקשה להבינו ו-23% טענו כי אין מספיק מידע זמין בנושא.

Endocrine Society

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה