פסיכיאטריה

נשים צעירות עם מחלות ממאירות אינן זוכות לייעוץ בנושאי פוריות (Cancer)

חוקרים מקליפורניה מדווחים בעקבות מחקר חדש כי נשים צעירות רבות עם מחלות ממאירות אינן מקבלות ייעוץ בנוגע לסיכון לאובדן הפוריות בעקבות הטיפולים, או אפשרויות לשימור ביציות.

החוקרים מצאו כי מאז שנות התשעים המוקדמות של המאה הקודמת, רק אחת מכל 25 נשים שאובחנו עם ממאירות לפני גיל 40 בחרו לעבור פרוצדורות להקפאת ביציות או עוברים, למרות שמחציתן טענו כי היו מעוניינות בילדים לאחר הטיפול.

הממצאים מבוססים על תשובות לסקרים שכללו למעלה מ-1,000 נשים בקליפורניה, שאובחנו עם ממאירויות שונות, כולל סרטן שד ולויקמיה, בין השנים 1993-2007, כאשר היו בגילאי 18-40.

כ-900 מהנשים הללו קיבלו טיפול כנגד ממאירות העשוי להשפיע על הפוריות שלהן. בתלות באבחנה, 47-63% מהנשים דיווחו בעת האבחנה כי עדיין היו מעוניינות בילדים בשלב מסוים. שיעור דומה של 61% מהנשים דיווח כי קיבל ייעוץ מאחד הרופאים באשר להשפעה האפשרית של הטיפולים על הפוריות, וכן אודות האפשרויות לשימור הפוריות.

מניתוח רב-משתנים עלה כי ייעוץ בנושא היה פחות נפוץ בנשים ללא תואר ראשון; כמו כן, זוהו הבדלים בגישה לטיפולי פוריות בנשים מעל גיל 35 ובאלו שכבר הביאו ילדים. החוקרים מצאו גם הבדלים בגישה לטיפולים לשימור פוריות לפי מוצא אתני והעדפה מינית.

כ-4% מהנשים בחרו בפרוצדורות לשימור ביציות או עוברים שיעור זה עלה עם הזמן, מאפס בשנת 1993 ל-10% בשנים האחרונות של המחקר.

המלצות מטעם איגוד ה-American Society of Clinical Oncology קוראות לרופאים להתייחס לאפשרות של בעיות פוריות בכל הנשים בגיל הפוריות, טרם התחלת הטיפול כנגד ממאירות, ולהתכונן לדיון בנושא אפשרויות דוגמת הקפאת עוברים.

Cancer 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה