פסיכיאטריה

טיפול התנהגותי מביא להקלה בגלי חום (Menopause)

מספר מפגשי טיפול התנהגותי עשויים להקל על חלק מהנשים הסובלות מגלי חום לאחר מנופאוזה, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Menopause.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את ההשפעות של טיפול קוגניטיבי-התנהגותי ב-140 נשים. לאחר שישה שבועות, למעלה משני-שליש מהנשים שלקחו חלק בקבוצות טיפול או בטיפול-עצמי דיווחו על שיפור קליני משמעותי. לדברי החוקרים, ההפרעה הנובעת מגלי חום והזעות לילה לתפקוד היומיומי הייתה קטנה בהרבה.

למחקרם גייסו החוקרים נשים שסבלו מגלי חום ברמה מטרידה והזעות לילה לפחות עשר פעמים בשבוע, במשך חודש ומעלה.

הנשים חולקו באקראי לטיפול קבוצתי, גרסת טיפול-עצמי או קבוצת ביקורת שלא קיבלה טיפול. טיפול קבוצתי כלל ארבעה מפגשים במהלך חודש. טיפול לעזרה-עצמית לא היה עצמאי לחלוטין; הנשים לקחו חלק במפגש אחד ובשיחה טלפונית עם פסיכולוג שהדריך אותן בטיפול. פרט לכך, הם קיבלו ספר ודיסק להדרכה בנוגע לדרכים להתמודדות עם גלי חום.

לאחר שישה שבועות, 65% מהנשים שלקחו חלק בטיפול קבוצתי דיווחו על ירידה משמעותית ברמת המטרד הנובעת מתסמיני גלי חום. הטבה תוארה גם ב-73% מהנשים בקבוצת העזרה-העצמית אך רק ב-21% מהנשים שלא קיבלו כל טיפול.

התועלת הייתה ברורה גם לאחר שישה חודשים אם כי עד אז חל שיפור בשליש מהנשים בקבוצת הביקורת.

באשר למספרים בפועל, נשים בקבוצות הטיפול דיווחו על הקלה בגלי חום, אך נשים בקבוצת הביקורת דיווחו על הקלה דומה. נראה כי התועלת נבעה משינויים באופן בו הנשים התייחסו לתסמינים. הנשים דיווחו כי הן עדויות סובלות מגלי חום, אך לא שמו לב לכך, וחשו בטוחות יותר ביכולתן להתמודד עם ההפרעה.

Menopause 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה