פסיכיאטריה

ההשפעה של עישון על הסיכון לפסוריאזיס (Am J Epidemiol)

מתוצאות מחקר גדול מבוסטון, שפורסמו במהדורת 12 בינואר של כתב העת American Journal of Epidemiology עולה כי בקרב מעשנים קיים סיכון מוגבר להופעת פסוריאזיס.

לדברי החוקרים, בקרב המשתתפים המעשנים במחקר נרשמה סיכון גבוה כפליים להתפתחות פסוריאזיס, בהשוואה לאלו שלא עישנו במהלך חייהם. בקרב אלו שעישנו בעבר נרשמה עליה של 39% בסיכון, בהשוואה לאלו שלא עישנו מעולם.

במסגרת המחקר התבססו החוקרים על שלושה מחקרים גדולים שכללו עובדי מערכות בריאות בארצות הברית כולל 186,000 גברים ונשים שהיו במעקב למשך 12-20 שנים ומצאו כי 2,410 פיתחו פסוריאזיס. הסיכון היה גבוה יותר בקרב מעשנים בהווה ובעבר.

החוקרים כותבים כי מחקרים קודמים קשר בין פסוריאזיס ובין השמנת יתר ושתיית אלכוהול מופרזת. אולם, לאחר שלקחו בחשבון גורמים אלו, הקשר בין עישון ופסוריאזיס נותר על כנו.

לאור הממצאים, הם סבורים כי עישון הינו גורם סיכון להופעה חדשה של פסוריאזיס. החוקרים מציינים כי מחקרים קודמים העלו מספר אפשרויות בגינן עישון עשוי לתרום לפסוריאזיס בעיקר השפעותיו על פעילות המערכת החיסונית ותהליכים דלקתיים. למשל, במעשנים ישנן רמות גבוהות יותר של נוגדנים עצמיים.

באשר למעשנים שכבר סבלו מפסוריאזיס, מממצאי המחקר לא ניתן לקבוע אם להפסקת עישון השפעה חיובית על המחלה העורית.

Am J Epidemiol 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה