פסיכיאטריה

חיסון כנגד HPV אינו מעודד פעילות מינית מסוכנת (American Journal of Preventive Medicine)

מסקר מטעם ה-CDC עולה כי לא נרשמה עליה בסיכון לפעילות מינית מסוכנת בבנות ונשים צעירות המחוסנות כנגד נגיף ה-HPV (Human Papillomavirus), בהשוואה לאלו שלא קיבלו את החיסון. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת American Journal of Preventive Medicine.

החוקרים מסבירים כי עם אישור החיסון הראשון למניעת זיהום בנגיף HPV בשנת 2006 והחיסון השני בשנת 2009, עלה חשש כי החיסון יעודד התנהגות מינית מסוכנת.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות למעלה מ-1,200 נשים צעירות, בגילאי 15-24 שנים. הנשים לקחו חלק בסקר שנערך מטעם ה-CDC להערכת נושאי פעילות מינית ופוריות בקרב בני נוער ומבוגרים צעירים. 

הנשים הצעירות נשאלו בין השנים 2007-2008, לאחר שהחיסון הראשון כנגד HPV הפך לזמין.

מהממצאים עולה כי שיעור כפול של בנות בגיל ההתבגרות, בהשוואה לנשים בשנות העשרים לחייהן, דיווחו כי השלימו את שלוש מנות החיסון כנגד HPV (30% לעומת 15%). החוקרים כותבים כי ממצאים אלו אינם מפתיעים, שכן המאמצים כוונו לעידוד החיסון במתבגרות.

הסקר לא כלל מידע אודות גילאי המשתתפות בעת קבלת החיסון כנגד HPV, ולא היה ברור אם החיסון ניתן לפני שהחלו בפעילות מינית או לאחר מכן. בקרב נשים פעילות מינית, אלו שקיבלו את החיסון כנגד הנגיף דיווחו בשכיחות גבוהה יותר מנשים לא-מחוסנות, על שימוש קבוע בקונדום בזמן קיום יחסי מין.

החוקרים קובעים כי ייתכן והדבר נובע מכך שנשים צעירות, החוששות יותר מקיום יחסי מין בטוחים, הן גם אלו הנוטות יותר לקבלת החיסון כנגד הנגיף.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהסקר עולה כי החשש כי החיסון כנגד נגיף HPV יעודד התנהגות מינית מסוכנת אינו מבוסס. עם זאת, הסקר מעיד על נקודת זמן יחידה ולא ניתן לשלול כליל את האפשרות כי החיסון מוביל לפעילות מינית מסוכנת, אך נראה כי הממצאים יסייעו בהרגעת ההורים והמטפלים.

American Journal of Preventive Medicine, published Dec. 13, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה