פסיכיאטריה

תוצאות הטיפול ב-Duloxetine בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של הברך (J Rheumatol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Rheumatology עולה כי בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של הברכיים, שיעורי התגובה לטיפול ב- Duloxetine (סימבלטה) היו גבוהים יותר מהשיעורים שתוארו בקבוצת הפלסבו, עם הטבה ניכרת יותר במדדי כאב ותפקוד בקבוצת ההתערבות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את התגובה לטיפול ב- Duloxetineבהשוואה לפלסבו בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של הברך, על-בסיס מדדי OMERACT-OARSI (Outcome Measures in Rheumatoid Arthritis Clinical Trials-Osteoarthritis Research Society International) ומדדים אחרים, כולל MCII (Minimal Clinically Important Improvement) ומדד PASS (Patient Acceptable Symptom State) להערכת כאב ותפקוד.

החוקרים אספו את הנתונים משני מחקרים בני 13-שבועות, שערכו השוואה בין Duloxetine במינון של 60-120 מ”ג ליום ופלסבו בחולים עם אוסטיאוארתריטיס תסמינית של הברכיים. התגובה לטיפול נקבעה בהתאם למדדי OMERACT-OARSI, הקלה של 30% ומעלה בכאב, הקלה של 50% ומעלה בכאב, ומדדי MCII ו-PASS להערכת כאב ותפקוד.

מהתוצאות עולה כי בקרב חולים שטופלו ב- Duloxetine סיכויי התגובה לפי OMERACT-OARSI היו גבוהים יותר ב-33%, בהשוואה למטופלי פלסבו (p<0.001, NNT=6). אחוז גבוה יותר משמעותית של מטופלים ב- Duloxetine, בהשוואה למטופלי פלסבו, דיווחו על שיפור של 30% ומעלה בכאב, בהשוואה למצב בתחילת המחקר (p<0.001, NNT=5) ושיפור של 50% ומעלה בכאב (p<0.001, NNT=7). בקבוצת הטיפול ב- Duloxetine נרשמה שכיחות גבוהה יותר של מענה על קריטריוני MCII לכאב (p<0.001, NNT=6) ותפקוד (p<0.001, NNT=7) ו-PASS לכאב (p<0.001, NNT=6) ותפקוד (p=0.009,  NNT=9). 

שכיחות תופעת לוואי אחת, או יותר, עקב הטיפול התרופתי, הייתה נפוצה יותר בקרב מטופלים ב- Duloxetine, בהשוואה למטופלים בפלסבו (p=0.003,  NNT=8).

החוקרים מסכמים וכותבים כי שיעור החולים שהגיבו לטיפול ב- Duloxetine, על-פי מדדי OMERACT-OARSI, היה גבוה יותר משמעותית, בהשוואה למטופלים בפלסבו. ממצאים דומים תוארו בשיפור בתחושת הכאב והתפקוד. ממצאים אלו תומכים בממצאים ממחקרים קודמים להערכת Duloxetine בחולים עם אוסטיאוארתריטיס תסמינית של הברכיים.

J Rheumatol. 2011 Dec 1

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה