פסיכיאטריה

התועלת של פעילות גופנית בטיפול בחולים עם מחלות פסיכיאטריות (מתוך הכנס השנתי ה-61 מטעם ה-Canadian Psychiatric Association)

פעילות גופנית הינה אפשרות טיפול יעילה בחולים עם מחלות נפש, אם כי אינה מצויה בשימוש מספק, כך דיווחו חוקרים שהציגו תוצאות מחקר חדש בכנס השנתי ה-61 מטעם ה-Canadian Psychiatric Association.

במסגרת המחקר, החוקרים ערכו סקירת ספרות בנוגע לפעילות גופנית כטיפול בחולים עם מחלות נפשיות, שחלקם טענו כי מדובר באפשרות בעלת תועלת דומה לטיפול תרופתי ו/או טיפול בשיחות. מעבר לתועלת מבחינת הבריאות הנפשית, פעילות גופנית עשויה להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם, המלוות לעיתים קרובות מחלות נפש ונפוצות עם הטיפול התרופתי המשמש לטיפול בהפרעות פסיכיאטריות.

לדברי החוקרים, מרבית העדויות בנושא עד כה תומכות בפעילות גופנית אירובית כטיפול בחולים עם דיכאון חד-קוטבי. עם זאת, סקירת Cochrane שפורסמה בשנת 2010 הוכיחה כי פעילות גופנית קבועה בחולים עם סכיזופרניה ומחלות דמויות-סכיזופרניה הינה אמצעי יעיל, העשוי לסייע בשיפור הבריאות הנפשית והגופנית של חולים אלו.

עם זאת, למרות שמכלול הממצאים מעיד על תוצאות חיוביות, הסקירה כללה שלושה מחקרים קטנים שבסיכומם נקבע כי דרושים מחקרים אקראיים וגדולים יותר, בטרם ניתן יהיה להסיק מסקנות חד-משמעיות בנושא.

החוקרים מציינים עוד כי הוכח כי לפעילות גופנית השפעה נוגדת-חרדה. בחולים עם חרדה, קיים חשש מסוים מפני ביטוי סומאטי של פעילות גופנית עליה בקצב הלב, הזעה וקשיי נשימה העשויים לעורר תגובת חרדה, אך בספרות הרפואית אין הוכחות לכך.

מתוך הכנס השנתי ה-61 מטעם ה-Canadian Psychiatric Association

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה