פסיכיאטריה

תכנית כושר מוחי מביאה לשיפור הזיכרון (Am J Geriatr Psychiatry)

שילוב תרגילים מוחיים עם הקפדה על אורחות חיים בריאים עשויה להביא לשיפור תפקוד הזיכרון בקשישים בריאים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Geriatric Psychiatry.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מבוגרים רבים באוכלוסיה סובלים מירידה בזיכרון עם הגיל. תרגילים קוגניטיביים, פעילות גופנית והרגלי חיים אחרים עשויים לסייע בצמצום הפגיעה בזיכרון. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון אם תכנית התערבות בת שישה שבועות עשויה להשפיע על תפקוד הזיכרון בקשישים.

המדגם כלל 115 משתתפים, כולם מעל גיל 62 (גיל ממוצע של 80.9 שנים; 79% נשים), עם הפרעות קלות בזיכרון ,אך ללא אבחנה של דמנציה. התכנית התבססה על מערך סטנדרטי שכלל תרגילי מוח לאסוציאציות ודמיון ויזואלי, הדרכה אודות תזונה בריאה למוח והפחתת מתחים, פעילות גופנית ואף מתן תרגילי זיכרון לביצוע בבית.

לאחר הבדיקות המוקדמות, המשתתפים חולקו באקראי לקבוצת התערבות, שכללה 12 פגישות בנות שעות, שנערכו פעמיים בשבוע (15-20 בכל כיתה), או לקבוצת ביקורת.

מהתוצאות עולה כי באלו שלקחו חלק בתכנית הדרכה שכללה אימוני זיכרון, פעילות גופנית, הפחתת מתחים ותזונה טובה, הודגם שיפור משמעותי במגוון מדדים כבר לאחר שישה שבועות, הן בזיכרון זיהוי זוגות מילים (p<0.001) והן בשמירת רשימת מילים שנלמדו (p<0.01).

בנוסף, נרשמה עליה במדדי תפקוד רטרוספקטיבי (p<0.0001), עדות לסברה כי הזיכרון טוב יותר עם תכנית ההתערבות.

מהממצאים עולה כי תכנית בת שישה שבועות לאורחות חיים בריאים, עשויה להביא לשיפור בתפקודי הזיכרון של קשישים.

Am J Geriatr Psychiatry. Published online July 14, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה