פסיכיאטריה

היתרונות של שוקולד על הבריאות הכללית ועל המוח (BMJ)

במאמר חדש שפורסם ב-BMJ מדווחים חוקרים כי צריכת שוקולד מלווה בירידה של 37% בסיכון למחלות לב וכלי דם ובירידה של 29% בסיכון לשבץ מוחי.

לדברי החוקרים, למרות שצריכת-יתר עשויה להשפיע לרעה, מהמחקרים בספרות הרפואית עולה הסכמה בנוגע ליתרונות האפשריים של צריכת שוקולד וסיכון מופחת להפרעות קרדיו-מטבוליות. ממצאי המחקר הנוכחי מאשרים זאת, והחוקרים מצאו כי ייתכן קשר בין צריכת שוקולד בכמות גדולה יותר ובין ירידה של כשליש בסיכון להתפתחות מחלות לב וכלי דם.

בסקירה שכללה שישה מחקרי עוקבה ומחקר חתך אחד, דווח על צריכת שוקולד, כאשר מחקר אחד הבחין בין סוגי שוקולד שונים. מרבית המשתתפים במחקר היו לבנים, למרות שמחקר אחד כלל אמריקאים-אפריקאים והיספאנים, מחקר אחד כלל משתתפים אסייאתים.

מבין שבעת המחקרים, חמישה מחקרים דיווחו על קשר שלילי משמעותי בין צריכת שוקולד והפרעות קרדיו-מטבוליות. לדוגמא, הודגמה ירידה בסיכון למחלת לב כלילית (יחס סיכויים של 0.43), בסיכון לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם (סיכון יחסי של 0.50) ובסיכון להיארעות סוכרת בגברים (יחס סיכון של 0.65).

מתוצאות הסקירה עולה כי צריכת שוקולד בכמות רבה, בהשוואה לצריכה מעטה, הפחיתה את הסיכון למחלות לב וכלי דם בשיעור של 37%, והפחיתה את הסיכון לשבץ מוחי בשיעור של 29%. לא נמצא קשר בין צריכת שוקולד ובין הסיכון למחלת לב, ולא נמצא קשר עם היארעות סוכרת בנשים.

החוקרים כותבים כי הממצאים עולים בקנה אחד עם תוצאות סקירות קודמות. ככל הנראה, התועלת נובעת בעיקרה מפוליפנולים בקקאו.

BMJ 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה