פסיכיאטריה

שימוש במתאמפטמינים מעלה את הסיכון לחשיפה ל-HIV ומחלות המועברות במגע מיני (Arch Pediatr Adolesc Med)

ממחקר חדש שפורסם ב-Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine עולה כי שימוש במתאמפטמינים בגברים צעירים המקיימים יחסי מין עם גברים מבוגרים, מעלה משמעותית את הסיכון לחשיפה למחלות המועברות במגע מיני ונגיף ה-HIV.

במסגרת המחקר התצפיתי, נערכה סקירה של 595 מתבגרים וגברים צעירים בגילאי 12-24 שנים, המקיימים יחסי מין עם גברים, משמונה ערים בארצות הברית. 64 מהמשתתפים דיווחו על שימוש במתאמפטמינים במהלך תשעים הימים האחרונים. באוכלוסיית המשתמשים במתאמפטמינים תועדו שיעורים גבוהים יותר של מחלות המועברות במגע מיני, בהשוואה לאלו שלא השתמשו במתאמפטמינים במהלך תשעים הימים האחרונים או סמים קשים אחרים בתשעים הימים הקודמים (51.6% לעומת 21.1%); כמו גם שיעור גבוה יותר של שני בני זוג ומעלה בתשעים הימים האחרונים (85.7% לעומת 63.1%) ,שיעור גבוה יותר של יחסי מין עם משתמשים בסמים דרך הוריד (51.6% לעומת 10.7%), ויחסי מין עם אדם נשא HIV (32.8% לעומת 11.1%).

בקבוצת המשתמשים במתאמפטמינים תועדה סבירות נמוכה יותר להקפדה על קונדום בכל מגע מיני עם אדם אחר שאינו משתמש בסמים (33.3% לעומת 54.3%) ושימוש לאחרונה במתאמפטמינים לווה בסבירות נמוכה יותר של נוכחות בבתי ספר והיסטוריה של מגורים ברחוב, בהשוואה לאלו שלא המשתמשים בסמים.

החוקרים כותבים כי מהתוצאות עולה כי כל המשתמשים במתאמפטמינים היו בני למעלה מ-18, למעט אחד, ו-18 מהם דיווחו על היסטוריה של הזרקת תרופה שאינה במרשם רופא (28.1%); 14 דיווחו על הזרקת סמים במהלך תשעים הימים האחרונים.

הממצאים מדגישים את חשיבות תוכניות למניעת HIV הכוללות מניעת הפרעות שימוש בחומרים, ומכוונות לגברים צעירים.

Arch Pediatr Adolesc Med. 2011;165:736-740

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה