פסיכיאטריה

שיפור באיכות החיים המינית של נשים לאחר טיפול בהפרעות זקפה בגברים ב-Vardenafil (מתוך J Sex Med)

במאמר חדש שפורסם ב-Journal of Sexual Medicine מדווחים חוקרים כי טיפול ב- Vardenafil (לויטרה) בגברים עם הפרעות זקפה הביא לשיפור בתפקודי זקפה וכן באיכות החיים המינית של בנות זוגם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הפרעות זקפה משפיעות הן על הגברים הסובלים מהן והן על בנות זוגם. בנות הזוג של גברים עם הפרעות זקפה מדווחות בשכיחות גבוהה יותר על איכות חיים מינית ירודה, בהשוואה לנשים עם בני זוג שאינם סובלים מהפרעות זקפה. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את היעילות של Vardenafil  בגברים עם הפרעות זקפה ולקבוע את השפעות הטיפול על איכות החיים המינית של בנות זוגם.

מדגם המחקר כלל גברים בגילאי 18-64 שנים עם הפרעות זקפה ואת בנות זוגם. הגברים במחקר סבלו מהפרעות זקפה במשך שישה חודשים ומעלה ובנות הזוג שלהם תמכו בטיפול בהפרעות הזקפה. מדד Female Sexual Function Index של הנשים במחקר עמד על מעל 23.55, עדות להעדר הפרעה משמעותית בתפקוד המיני.

לאחר ארבעה שבועות של בדיקות סקר, הגברים חולקו באקראי לטיפול ב- Vardenafil  במינון 10 מ”ג, או פלסבו, עם התאמת המינון ל-20 או 5 מ”ג לאחר ארבעה שבועות. יעד היעילות העיקרי של המחקר היה המענה לשאלה 3 בשאלון SEP3 (Sexual Encounter Profile) והערכת איכות החיים לפי שאלון mSLQQ-QOL (Modified Sexual Life Quality Questionnaire).

ניתוח ITT (Intent-To-Treat כלל 343 זוגות, עם 168 ו-175 גברים שטופלו ב- Vardenafil  או פלסבו, בהתאמה. הטיפול ב- Vardenafil  הביא לשיפור משמעותי במשך זקפה ובאיכות החיים המינית של בנות הזוג. לאחר 12 שבועות, ממוצע הריבועים הפחותים של שיעורי ההצלחה לפי SEP3 היה 9.5 (בסיס) לעומת 67.2 (שבוע 12), ו-12.4 (בסיס) לעומת 24.2 (שבוע 12) בקבוצת Vardenafil  ופלסבו, בהתאמה (p<0.0001). בבנות הזוג, ממוצע הריבועים הפחותים של מדדי mSLQQ-QOL היה 28.8 (בסיס) לעומת 68.2 (תצפית אחרונה בקבוצת Vardenafil  ) ו-24.6 (בסיס) לעומת 40.5 (תצפית אחרונה בקבוצת הפלסבו) (p<0.0001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתוצאות המחקר עולה כי Vardenafil  שניתן לטיפול בהפרעות זקפה בגברים הביא לשיפור בתפקודי הזקפה בגברים ולשיפור איכות החיים המינית של בנות זוגם.

J Sex Med. 2011 Jun 16

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה