פסיכיאטריה

דכאון וחרדה במטופלים אשר עוברים ניתוח בריאטרי לא משפיעים על תוצאות הניתוח (מתוך כנס ASMBS)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר הוצג בכנס השנתי של האיגוד האמריקאי לכירורגיה מטבולית ובריאטרית (American Society for Metabolic and Bariatric Surgery 28th Annual Meeting ) עולה כי דכאון וחרדה נפוצים במטופלים עם השמנת יתר אשר עוברים ניתוח בריאטרי, וכי נוכחותם אינה מפריעה להצלחת הניתוח. למעשה, נראה כי הניתוח משפר את התסמינים של מצבים נפשיים אלה.

החוקרים עקבו אחר מעל 25,000 מטופלים אשר עברו ניתוח בריאטרי בין השנים 2006-2010. מתוכם, כמעט מחצית (46%) נמצאו בטיפול בשל לפחות הפרעה פסיכיאטרית אחת, כאשר ההפרעות הנפוצות ביותר היו דכאון (41%) וחרדה (15%). החוקרים עקבו אחר המטופלים במרווחים של שנה אחת במשך 3 שנים.

החוקרים מצאו כי המטופלים ירדו כ-60% מעודף המשקל שלהם במהלך השנה הראשונה לאחר הניתוח, ללא קשר לסטטוס הדכאון. כמו כן, המטופלים דיווחו על שיפור ממוצע של 30% באיכות החיים, כולל ניידות גבוהה יותר, חיי משפחה טובים יותר, חיי חברה וחיים בלתי תלויים באחרים.

מטופלים אשר סבלו מדכאון קליני הדגימו שיעור מעט גבוה יותר של סיבוכים מינוריים, לרב קשורים בריפוי פצעים, בהשוואה למטופלים ללא דכאון (4.0% לעומת 3.3%). לא נמצא הבדל משמעותי בין הקבוצות בשיעור הסיבוכים החמורים.

בקרב המטופלים עם דכאון, 72% טופלו בטיפול תרופתי טרם הניתוח. שנה אחת לאחר הניתוח, רק 60% קיבלו תרופות נוגדות דכאון. שיעור זה נשאר יציב במהלך 3 שנות המעקב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי דכאון וחרדה הינם נושאים חשובים בקרב המטופלים אשר עוברים ניתוחים בריאטריים. אמנם, מטופלים אלה מדגימים תוצאות ניתוחיות דומות מאד למטופלים ללא רקע פסיכיאטרי. על כן, אין מקום למנוע ניתוח בריאטרי ממטופל בהתבסס על נוכחות דכאון או חרדה. יתרה מזאת, נראה כי הניתוח משפיע לטובה על מצב הדכאון, אם כי יש מקום להמשך מחקר בנושא זה.

American Society for Metabolic and Bariatric Surgery (ASMBS) 28th Annual Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה