פסיכיאטריה

צריכת DHA במהלך ההריון מורידה את הסיכון לדיכאון לאחר לידה (FASEB )

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון אפריל של כתב העת FASEB וכן הוצג בכנס השנתי לביולוגיה מחקרית (Experimental Biology 2011 Annual Meeting) עולה כי צריכת שמן דגים עתיר בחומצת השומן DHA, על ידי נשים בהריון מורידה את הסיכון לפתח דיכאון לאחר הלידה.

ברקע מסבירים המחברים כי חומצת השומן DHA (או docosahexaenoid acid) מהווה מרכיב מבני חשוב ברקמה העצבית והינה חיונית למעבר אותות תקין ולבקרת מצבי רוח. השילוב של צריכה נמוכה של DHA בנשים הרות, במקביל למעבר המוגבר של DHA לעובר המתרחש בהריון, מעלה את הסיכון לחסר DHA בנשים אלו. במחקר אקראי, כפול-סמיות, מבוקר-פלצבו זה השתתפו 52 נשים, אשר נטלו כמוסות DHA (מינון של 300 מ”ג משמן דגים) או כמוסות של פלצבו (שמן תירס) 5 ימים בשבוע במהלך שבועות 24-40 להריון.

החוקרים עקבו אחר תסמיני דיכאון לאחר לידה (postpartum depression או PPD ) בשבועות 2, 6 וכן בחודשים 3, 6 לאחר הלידה על ידי שאלון PDSS (או Postpartum Depression Screening Scale).

החוקרים מצאו הבדל מובהק סטטיסטית (P=0.0057) בין הקבוצות בציוני שאלון PDSS. בהשוואה לקבוצת הביקורת, נשים אשר נטלו DHA קיבלו ציון נמוך ב-6 נקודות בממוצע בהערכת הדיכאון בכל נקודות הזמן. רמת ה-DHA בתוך כדוריות הדם האדומות הייתה גבוהה באופן מובהק בנשים אשר נטלו DHA לעומת פלצבו (3.64% ממשקל הכדורית לעומת 2.70%, P<0.0001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי על פי תוצאות אלה יתכן ויש מקום להנחות נשים הרות בדבר צריכת DHA, כמו כן להעלות את רמת המודעות בקהילה לתפקידה של ח. השומן DHA (המצויה בשמן דגים) בבריאות הנפשית של האישה ההרה.

The FASEB Journal. 2011;25:349.7

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה