פסיכיאטריה

הרזיה בעולם וירטואלי /מאת ד”ר דינה ראלט (כמוני)

http://www.camoni.co.il

חשבתם שמה שקורה בעולם הווירטואלי נשאר בעולם הווירטואלי? מתברר שהפעילות הוירטואלית משליכה על הפעילות בחיים האמיתיים. מחקר חדש שנערך על משתתפי שתי תוכניות הרזיה אחת תוכנית רגילה והשנייה נערכה בעולם תלת-ממדי וירטואלי באינטרנט – מצא כי הם ירדו במשקל באותה מידה. יחד עם זאת, משתתפי התוכנית הוירטואלית זכו גם בהרגלי בריאות טובים יותר העשויים לעזור להם לחיות חיים בריאים ולהישאר פחות שמנים לאורך זמן.

יותר ויותר אנשים פונים לתכניות הרזיה באינטרנט, אבל לרוב בתוכניות אלו חסר האלמנט של אינטראקציה אנושית. דווקא בתוכניות הרזיה שפועלות בעולם הווירטואלי כמו ה-Secondlife שמדמה מועדון בריאות, הדמויות (אווטארים) יוצרות אינטראקציות עם דמויות אחרות, מה שנותן לגולש תחושה שיש עם מי לדבר.

יתרה מכך, התכנית הוירטואלית מאפשרת למשתתפים באמצעות ויזואליזציה וחינוך, לנסות פעילויות שהם לא ניסו בעבר. כך למשל, יש לה את הפוטנציאל להגיע לאנשים שלא טורחים ללכת לחדר לכושר, ואולי בעקבות המשחק להביא לכך שהם יתחילו לזוז גם בחיים האמיתיים.

החוקרים מאוניברסיטת אינדיאנה בחנו שתי תכניות להרזיה. במהלך 12 שבועות השתתפו החברים, כולם בעלי עודף המשקל או השמנת יתר, בלפחות ארבע שעות שבועיות בפגישות במועדון אמיתי או במועדון הווירטואלי באתר secondlife . בפגישות המשתתפים (רובם נשים) למדו על תזונה, פעילות גופנית, שינוי מנהגים ועל יתרונות התמיכה החברתית.

ההרזיה הייתה דומה בשתי הקבוצות, בממוצע כ- 5 ק”ג. אולם, רק המשתתפים בעולם הווירטואלי דיווחו על שינויים גם בהרגלי האכילה והפעילות הגופנית.

משתתפי הקבוצה הוירטואלית גם הפגינו יותר בטחון עצמי ביכולתם לבצע פעילות גופנית במצבים מכבידים כמו מזג אויר קשה, חופשות, או יום עם אנרגיה ירודה.  

The annual meeting of the American College of Sports Medicine May 31 – June 4, 2011, Denver, Colorado

http://camoni.xnet.co.il/index.php?idr=400&p=4847&pt=27

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה