פסיכיאטריה

כלים לזיהוי הפרעות צריכת אלכוהול וחשיש בצעירים (Pediatrics)

במאמר חדש שפורסם ב-Pediatrics ממליצים חוקרים להתבסס על שתי שאלות לזיהוי הפרעות צריכת אלכוהול בצעירים ועל שאלה אחת לזהות שימוש בחשיש.

החוקרים מסבירים כי הפרעות שימוש באלכוהול וסמים אחרים ע”י צעירים, מהוות בעיה משמעותית. לעיתים קרובות החולים פונים לחדרי מיון לקבלת טיפול בשל תחלואות הנובעות מהפרעות אלו. חשוב להגדיר בדיקות סקר המביאות לזיהוי מהיר של חולים הזקוקים להמשך הערכה אבחנתית ו/או התערבות קצרה.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לסכם את העדויות אודות בדיקות הסקר העשויות לסייע לרופאים בחדר מיון לזהות הפרעות שימוש באלכוהול וסמים אחרים. הם ערכו חיפוש ב-14 מאגרים אלקטרוניים וכללו סקירות של כלים לזיהוי הפרעות שימוש באלכוהול וסמים אחרים במשתתפים בגיל 21 שנים ומטה, שפנו לחדרי מיון.

מבין 1545 מאמרים שזוהו בתחילה, רק שישה מחקרים, שכללו 11 כלים, ענו על קריטריוני המחקר. לזיהוי הפרעות שימוש באלכוהול, לכלים המבוססים על קריטריונים אבחנתיים להפרעות אלכוהול וסמים אחרים הייתה רגישות של 88%, סגוליות של 90% ושיעור סבירות חיובי של 8.80. לזיהוי הפרעות שימוש בחשיש, הרגישות עמדה על 96%, עם סגוליות של 86% ושיעור סבירות חיובי של 6.83.

על-בסיס העדויות הזמינות, החוקרים ממליצים לרופאים בחדרי מיון להתבסס על שאלון הכולל שתי שאלות לזיהוי הפרעות שימוש באלכוהול בצעירים ועל שאלון הכולל שאלה אחת לזיהוי הפרעות שימוש בחשיש. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

Pediatrics. Published online June 6, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה