פסיכיאטריה

טיפול ב-Solifenacin מקל על נוקטוריה ומשפר את איכות השינה (J Urol)

במבוגרים עם פעילות-יתר של שלפוחית השתן, טיפול ב- Solifenacin(וסיקר) עשוי לשפר את איכות השינה ואיכות החיים עקב שינה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש.

הממצאים מבוססים על ניתוח משני של 962 גברים ונשים יפנים עם פעילות-יתר של שלפוחית השתן ונוקטוריה, שלקחו חלק במחקר אקראי ומבוקר בו נערכה השוואה בין Solifenacin (5 או 10 מ”ג), בהשוואה לפלסבו כנגד נוקטוריה.

332 משתתפים טופלו בפלסבו, 321 ו-309 טופלו ב- Solifenacin במינון 5 מ”ג ו-10 מ”ג, בהתאמה. המשתתפים דיווחו על התרוקנות לפחות פעם בלילה בתחילת המחקר והשלימו שאלונים להערכת יעילות ואיכות חיים בתחילת המחקר ולאחר 12 שבועות טיפול.

החוקרים מדווחים כי טיפול ב- Solifenacin במינון 10 מ”ג הביא לירידה משמעותית של 0.46 באירועי נוקטוריה (P=0.0449). הירידה באירועי נוקטוריה לא הייתה מובהקת סטטיסטית עם טיפול במינון 5 מ”ג.

הן מינון של 5 מ”ג והן מינון של 10 מ”ג הביאו לעליה משמעותית בנפח ההתרוקנות בשעות הלילה. עם Solifenacin במינון 5 מ”ג ו-10 מ”ג, נרשמה עליה בזמן השינה ללא-הפרעה של כשעה אחת, בהשוואה לכחצי שעה עם פלסבו.

כמו כן, תועד שיפור משמעותי באיכות החיים על-רקע שינה עם נטילת טיפול ב- Solifenacin (p<0.001 עם כל מינון).

החוקרים כותבים כי מבין תסמיני דרכי השתן התחתונות, לנוקטוריה ההשפעה הגדולה ביותר על איכות החיים. מחקרים מעטים הדגימו את היעילות של טיפול אנטי-כולינרגי על איכות השינה, בעיקר איכות החיים על-רקע שינה.

J Urol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה