פסיכיאטריה

אאורה ויזואלית מופיעה במגוון דפוסים בחולי מיגרנה (מתוך הכנס השנתי ה-53 של American Headache Society)

אאורות ויזואליות על-רקע מיגרנה הן הטרוגניות ופליאומורפיות, כך עולה ממחקר פרוספקטיבי חדש של חולים שאובחנו עם מיגרנה עם אאורה. ממצאי המחקר הוצגו בכנס השנתי ה-53 של American Headache Society.

לדברי החוקרים, המחקר מספק מידע רב אודות אאורה מכפי שפורסם במחקרים קודמים. אאורה ויזואלית אופיינית של מיגרנה מופיעה לפני כאב הראש, מתחילה עם ראיה היקפית, מתקדמת בהדרגה, נעה לאורך שדה הראייה, נפוצה יותר ללא צבע, ונמשכת פחות מ-30 דקות.

כ-20%-30% מהחולים עם מיגרנה חווים אאורות ויזואליות. במחקר הנוכחי 126 משתתפים עם אבחנה של מיגרנה עם אאורה השלימו שאלון בן 27 שאלות, אודות מאפייני המיגרנות שלהם.

החולים דיווחו כי הגיל הממוצע של הופעת מיגרנה ראשונה היה 17.4 שנים. 83.3% מהחולים אובחנו עם אאורה אופיינית עם כאב ראש של מיגרנה, ו-6% אובחנו עם אאורה ללא כאב ראש. ב-62% מהחולים, אאורות ויזואליות הופיעו במהלך השנה הראשונה לאחר הופעת כאבי הראש, ו-40.5% דיווחו על אאורות ויזואליות עם כל כאבי ראש. האאורה הופיעה רק לפני כאב הראש ב-68.3% מהחולים.

עם אאורה ויזואלית דווח על מגוון רחב של תסמינים, כולל טשטוש ראיה (53.2%), נקודות בהירות קטנות (46.8%), קווים מזוגזגים (40.5%). ב-55.6% מהחולים התמונות נעו לאורך שדה הראייה. מרבית החולים (74.6%) חוו דפוס אאורה יחיד. למרות שאאורה קלאסית מופיעה בצבעי שחור ולבן, 41.4% מהחולים דיווחו על אאורות צבעוניות.

לעיתים קשה להבדיל בין אאורה ויזואלית ובין אירוע פרכוס שמקורו באונה האוקסיפיטאלית.

הופעת אאורה תוארה כפתאומית ב-22% מהמשיבים. למרות שהאאורה התפתחה בתוך פחות מחמש דקות ב-53.7% מהחולים, האירוע דרש זמן ארוך יותר משש דקות ב-24.4%.

בנוסף לתסמיני אאורה ויזואלית, חלק מהחולים פיתחו תסמיני אאורה אחרים, דוגמת הפרעות דיבור, נימול, חולשה או עקצוץ.

מומחים בתחום כותבים כי ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם הניסיון הקליני.

מתוך הכנס השנתי ה-53 של American Headache Society

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה