פסיכיאטריה

מה הקשר בין הנקה לבין בעיות התנהגות של הילדים? (מתוך Arch Dis Child)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מאי של כתב העת Archives of Disease in Childhood עולה כי הנקה של ילדים שנולדו במועד קשורה לסיכוי נמוך יותר לתאור של בעיות התנהגות על ידי ההורים כאשר הילדים בני 5 שנים.

במחקר זה השתמשו החוקרים בנתונים ממחקר אוכלוסיה בריטי גדול, Millennium Cohort Study . סך של מעל 10,000 זוגות אם-ילד ממוצא לבן השתתפו בניתוח הנתונים (כ-9,500 לאחר לידה במועד, כ-500 פגים). החוקרים בדקו משך ההנקה של הילדים לפי ראיון של ההורים כאשר הילדים היו בני 9 חודשים. כמו כן, העריכו החוקרים את התנהגות הילדים לפי שאלון SDQ שמלאו ההורים (Strengths and Difficulties Questionnaire ). בהמשך בדקו החוקרים את הקשר בין תוצאות לא תקינות של SDQ בגיל 5 שנים לבין הנקה בילדים שנולדו במועד ובפגים.

* החוקרים מצאו כי תוצאות לא תקינות של SDQ היו נפוצות יותר בפגים (78 מתוך 512, או 15%) מאשר בילדים שנולדו במועד (1129 מתוך 9525, או 12%).

* לילדים שנולדו במועד וינקו עד גיל 4 חודשים או יותר היה סיכוי נמוך יותר לתוצאות לא תקינות של SDQ מאשר ילדים אשר מעולם לא ינקו (29% לעומת 35%, יחס סיכויים מתוקנן של 0.67, CI 95% 0.54-0.83).

* תוצאות דומות נמצאו בכל תת-הדרוגים של SDQ .

* בפגים, הנקה ממושכת יותר נמצאה קשורה באופן כללי לסיכוי נמוך יותר לתוצאות לא תקינות של SDQ , אך התוצאות לא היו חד משמעיות.

* הקשר בין הנקה בלעדית לתוצאות SDQ לא תקינות היה דומה לקשר בין הנקה באופן כללי לתוצאות אלה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בילדים אשר נולדו במועד, הנקה ממושכת יותר נמצאה קשורה לסיכוי נמוך יותר של בעיות התנהגות המתוארות על ידי ההורים כאשר הילד בן 5 שנים.

Arch Dis Child.  May, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה