פסיכיאטריה

שמן דגים עשוי להוריד סיכון לדכאון לאחר לידה (מתוך FASEB)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון אפריל של כתב העת FASEB וכן הוצג בכנס השנתי של ביולוגיה מחקרית (Experimental Biology 2011 Annual Meeting ) עולה כי צריכת שמן דגים, המכיל חומצת שומן DHA , על ידי נשים בהריון מורידה את הסיכון לפתח דכאון לאחר הלידה.

חומצת השומן DHA (או docosahexaenoid acid ) מהווה מרכיב מבני חשוב ברקמה העצבית והינה חיונית למעבר אותות תקין ולבקרת מצבי רוח. צריכה נמוכה של DHA על ידי נשים בהריון, במקביל למעבר מוגבר אל העובר, מעלה את הסיכון לחסר DHA בנשים בהריון. במחקר אקראי, כפול-סמיות, מבוקר-פלצבו זה השתתפו 52 נשים, אשר טופלו בקפסולות של DHA (מינון של 300 מ”ג שמן דגים) או קפסולות של פלצבו (שמן תירס) 5 ימים בשבוע בשבועות 24-40 להריון.

החוקרים עקבו אחר תסמינים דכאון לאחר לידה (postpartum depression או PPD ) בשבועות 2, 6 וכן בחודשים 3, 6 לאחר הלידה על ידי שאלון PDSS (או Postpartum Depression Screening Scale ).

החוקרים מצאו הבדל מובהק סטטיסטית (P=0.0057 ) בין הקבוצות בציוני שאלון PDSS . בהשוואה לקבוצת הביקורת, נשים אשר נטלו DHA קיבלו ציון נמוך ב-6 נקודות בממוצע בהערכת הדכאון בכל נקודות הזמן. רמת ה-DHA בתוך כדוריות הדם האדומות היתה גבוהה באופן מובהק בנשים אשר נטלו DHA לעומת פלצבו (3.64% ממשקל הכדורית לעומת 2.70%, P<0.0001 ).

החוקרים מסכמים וכותבים כי לפי תוצאות אלה יתכן ויש מקום להכניס צריכת DHA להנחיות לנשים בהריון וכן להעלות את רמת המודעות בקהילה לתפקיד של DHA (המצוי בשמן דגים) בבריאות הנפשית של האישה בהריון.

Experimental Biology 2011 Annual Meeting

FASEB Journal. 2011;25:349.7

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה