פסיכיאטריה

הפרעות נשימה בשינה נפוצות בילדים עם חיך שסוע (מתוך Arch Otolaryngol Head Neck Surg)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מרץ של כתב העת Archives of Otolaryngology Head and Neck Surgery עולה כי הפרעות נשימה בשינה ודום נשימה חסימתי בשינה נפוצים יותר בילדים עם חיך שסוע מאשר באוכלוסייה הכללית.

הארעות הפרעות נשימה בשינה באוכלוסיה הכללית של ילדים היא 3-12%, והארעות דום נשימה חסימתי בשינה היא 2-3%. במחקר סקר רטרוספקטיבי זה בדקו החוקרים רשומות של כ-460 ילדים עם חיך שסוע שלא קשור לתסמונת, כמו גם כ-50 ילדים עם תסמונת Pierre Robin (תסמונת מולדת הכוללת מיקרוגנטיה, משיכת לשון אחורית, וחסימת דרכי נשימה עליונות, עם חיך שסוע ברב המקרים). החוקרים בדקו הארעות של הפרעות נשימה בשינה ואו דום נשימה חסימתי בשינה (OSA או obstructive sleep apnea ) בילדים אלה, כמו גם תוצאות של בדיקות פוליסומנוגרפיה (PSG ).

* בילדים עם חיך שסוע שלא קשור לתסמונת 37.5% הציגו תסמינים של הפרעות נשימה בשינה, ו-8.5% אובחנו עם OSA לפי PSG .

* כמחצית מהילדים עם הפרעות נשימה בשינה עברו טיפול ניתוחי, לרב כריתת שקדים ואדנואידים משולבת (combined tonsillectomy and adenoidectomy ).

* מתוך הילדים עם תסמונת Pierre Robin , כמעט 3/4 הציגו תסמינים של הפרעות נשימה בשינה או OSA .

החוקרים מסכמים וכותבים כי בילדים עם חיך שסוע קיימת הארעות גבוהה יותר מהאוכלוסיה הכללית של הפרעות נשימה בשינה ודום נשימה חסימתי בשינה. ההארעות גבוהה אף יותר בילדים עם תסמונת Pierre Robin . החוקרים מציינים כי בדיקת PSG נמצאה בשימוש מועט מהרצוי לאבחנת OSA וכן למעקב אחרי ילדים לאחר ניתוח.

Arch Otolaryngol Head Neck Surg, March 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה