פסיכיאטריה

האם פסיכיאטרים זקוקים להדרכה בנושא כאב? (Arch Gen Psychiatry)

הדרכה בנושא כאב צריכה לשמש חלק אינטגראלי מתכנית הלימודים של מתמחים בפסיכיאטריה, כך קובעים מומחים במאמר חדש שפורסם במהדורת ינואר של כתב העת Archives of General Psychiatry.

במאמר כותבים מומחים מבית הספר לרפואה בהרווארד כי למרות הקשר ההדוק בתסמינים הגופניים והפסיכולוגיים של כאב, תכנית ההתמחות בפסיכיאטריה אינה כוללת התייחסות נרחבת לנושאי כאב.

לפי המאמר, כאב כרוני הינו הגורם הנפוץ ביותר המוביל לפניות לטיפול רפואי. לפי ההערכות, כ-70 מיליון אמריקאים סובלים מנושאים הנוגעים לכאב, עם עלות שנתית משוערת של כ-100 מיליארד דולרים.

בנוסף, החוקרים מציינים כי הזדקנות האוכלוסיהיה והמחסור במומחים לטיפול בכאב מדגישים עוד יותר את הצורך להגברת ההדרכה בנושאי כאב. באופן ספציפי, הם מציינים כי 50% מהקשישים באוכלוסיה ועד 80% מאלו בבתי אבות סובלים מכאב כרוני. החוקרים מוסיפים כי מגוון רחב של הפרעות פסיכיאטריות מלוות בשכיחות גבוהה של כאב, כולל הפרעת דיכאון מג’ורי, הפרעת אישיות גבולית, התמכרות ותסמונת דחק בתר-חבלתית.

יתרה מזאת, מאחר שכאב נפוץ מאוד בחולים פסיכיאטרים, ככל שחולים יתבגרו צפויה עליה בשכיחות החולים הפונים לפסיכיאטרים בתלונות של כאב.

הכותבים מוסיפים כי למרות שמרבית תסמונות הכאב מגיבות רק באופן חלקי לאופיואידים, דרושים אמצעי טיפול חדשניים.

הוספת כאב להתמחות בפסיכיאטריה תגביר את תשומת הלב המוקדשת לנושא, שכיום מציע מעט מאוד אפשרויות טיפול יעילות.

Arch Gen Psychiatry. 2011;68:12-20

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה