פסיכיאטריה

השפעת מזג האוויר על התפקוד הקוגניטיבי של חולים עם טרשת נפוצה (מתוך הכנס השנתי של ה-63 של AAN)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי ה-63 של American Academy of Neurology עולה כי בחולים עם טרשת נפוצה תתכן התדרדרות קוגניטיבית בימים החמים יותר במהלך השנה. החוקרים מקווים כי המחקר יגביר את המודעות להשפעה האפשרית של טמפרטורות חמות על התפקוד הקוגניטיבי בחולים אלו.

לדברי החוקרים, הגורם החשוב ביותר לאובדן ימי עבודה בחולים עם טרשת נפוצה אינו הפרעות מוטוריות, אלא למעשה גורמים קוגניטיביים.

הממצאים נשענים על תוצאות מחקרים קודמים שהדגימו דפוס עונתי בפעילות טרשת נפוצה. המחקר הנוכחי הינו הראשון שהציע קשר אפשרי בין מזג אוויר חם ובין תפקוד קוגניטיבי בחולים עם טרשת נפוצה.

מדגם המחקר כלל 40 חולים עם טרשת נפוצה ו-40 נבדקים בריאים ללא המחלה.  כל המשתתפים השלימו בדיקות נוירו-פסיכולוגיות להערכת המצב הקוגניטיבי, וחולי טרשת נפוצה עברו בנוסף בדיקות MRI ברזולוציה-גבוהה של המוח להערכת אטרופיה מוחית.

החוקרים גם ניטרו את הטמפרטורות היומיות בכל יום בחינה ומצאו קשר מדהים בין הטמפרטורה ובין התפקוד הקוגניטיבי, כך שבימים קרים יותר חל שיפור של 70% בתפקוד הקוגניטיבי של חולי טרשת נפוצה. לעומת זאת, בנבדקים הבריאים לא תועד כל קשר בין השניים.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

American Academy of Neurology (AAN) 63rd Annual Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה