פסיכיאטריה

לאימהות הנוטלות חומצה פולית או ברזל ילדים חכמים יותר (JAMA)

ילדים בנפאל לאימהות שנטלו תוספי ברזל וחומצה פולית במהלך ההריון היו חכמים ומאורגנים יותר, עם כישורים מוטורים עדינים טובים יותר בהשוואה לילדים לאימהות שלא קיבלו תוספים אלו. החוקרים מדווחים על ממצאי המחקר בעיתון JAMA.

החוקרים טוענים כי הבטחה כי נשים הרות יקבלו את הטיפול הטרום-לידתי המקובל עשויה להשפיע משמעותית על מאפייני ההשכלה של ילדים החיים בקהילות עניות בהן חסר ברזל נפוץ.

הם מסבירים כי ברזל הינו מרכיב חיוני להתפתחות מערכת העצבים המרכזית.

מדגם המחקר כלל 676 ילדים בגילאי בית-ספר לאימהות שלקחו חלק במחקר קליני בו חלקן קיבלו תוספי ברזל וחומצה פולית ומרכיבי תזונה אחרים במהלך ההיריון.  כ-80% מהילדים בגילאי 7-9 שנים למדו בבתי ספר.

לחוקרים הייתה הזדמנות לעקוב אחר הצאצאים לאימהות שלקחו חלק במחקר אקראי של ברזל וחומצה פולית וכן חומרי תזונה אחרים, להערכת התוצאות הנוירוקוגניטיביות.

מהתוצאות עולה כי למתן תוספי ברזל וחומצה פולית לפני ההיריון השפעה משמעותית על הרמה האינטלקטואלית והכישורים המוטוריים של הילדים בגילאי בית-ספר.

לטיפול הייתה השפעה על מגוון תפקודים נרחב, כולל תפקוד אינטלקטואלי, תפקוד ניהולי וכישורים מוטוריים עדינים, גורמים העשויים להשפיע על ההצלחה האקדמית של הילדים בעתיד.

לפי הערכות ה-WHO, במדינות מתפתחות כל אישה שנייה סובלת מאנמיה וכך גם כ-40% מהילדים לפני גיל בית-ספר.

JAMA. Posted December 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה