פסיכיאטריה

סיכון מוגבר לאובדנות בחולים לאחר התקף לב (Circulation)

בחולים לאחר התקף לב קיים סיכון מוגבר משמעותית לאובדנות, גם במקרים בהם אין היסטוריה של מחלות פסיכיאטריות, כך עולה ממחקר מקרה-ביקורת חדש, שפורסם ב-Circulation.

לדברי החוקרים, זהו המחקר הראשון שבחן את הקשר בין אוטם לבבי ואובדנות. הסיכון לאובדנות היה הגבוה ביותר בחולים עם היסטוריה של מחלות נפש ובמהלך החודש הראשון לאחר אוטם לבבי. הממצאים תומכים בהמלצות לערוך בדיקות סקר בחולים עם אוטם לבבי לזיהוי דיכאון ומחשבות אובדניות.

במאמר מערכת, מומחים בתחום הסכימו עם מסקנה זו. לדבריהם, כעת ניתן לקבוע כי קיים סיכון מוגבר לאובדנות בחולים לאחר אוטם לבבי ממצאים שכבר הובילו לתמיכה בביצוע בדיקות סקר לזיהוי דיכאון בחולים לאחר אוטם לבבי. לרוע המזל, עדיין אין טיפול מוכח היטב לדיכאון ו/או מחשבות אובדניות לאחר אוטם לבבי.

במסגרת המחקר זיהו החוקרים כ-19,857 חולים בגילאי 40-89 שנים, עם ניסיון אובדנות בין 1981 עד 2006, והתאימו להם 190,058 ביקורות.

בחודש הראשון לאחר האוטם הלבבי, בקרב חולים עם התקף לב ללא היסטוריה של מחלות פסיכיאטרית, תועד סיכון גבוה פי שלוש לאובדנות, בהשוואה לאלו ללא היסטוריה של אוטם לבבי או מחלות פסיכיאטריות (Adjusted Rate Ratio = 3.25). באלו עם היסטוריה של הפרעה נפשית או אוטם לבבי, הסיכון לאובדנות היה גבוה פי 64 במהלך החודש הראשון, בהשוואה לביקורות ללא היסטוריה של אוטם לבבי או מחלה פסיכיאטרית (Adjusted Rate Ratio = 64.05).

למרות שהסיכון לאובדנות היה הגבוה ביותר בחודש הראשון לאחר אוטם לבבי, הוא נותר גבוה למשך לפחות חמש שנים לאחר האוטם הלבבי וגם לאחר תקנון לשבץ מוחי, סוכרת וגורמים סוציו-אקונומיים.

Circulation 2010; 122: 2388-2393

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה