פסיכיאטריה

השכיחות של הפרעות שינה במטופלים עם דלקת פרקים (מתוך Arthritis Care and Research)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

מתוצאות מחקר שפורסם ב-1 באוקטובר 2010 ב- Arthritis Care and Research, עולה כי מטופלים רבים עם דלקת פרקים סובלים מהפרעות שינה, וכי הסיכוי לפגיעה באיכות השינה גבוה יותר במטופלים עם כאב לא מטופל, דיכאון או חרדה.

החוקרים בדקו נתונים על 23,134 משתתפים בגיל 18 שנה ומעלה שהשתתפו בסקר ה- National Health Interview Survey האמריקאי בשנת 2007. המשתתפים מסרו מידע על מצב העישון, צריכת אלכוהול, תזונה, פעילות גופנית, משקל, איכות השינה והפרעות בריאותיות כרוניות.

החוקרים מדווחים כי 20% מהמשתתפים דיווחו על אבחנת דלקת פרקים. מתוצאות המחקר עולה כי נמצא קשר בין דלקת פרקים ובין סיכוי גבוה יותר לאינסומניה, ישנוניות במהלך היום, או שנת לילה קצרה מ-6 שעות, לעומת משתתפים ללא דלקת פרקים (OR 2.92). הקשר נותר מובהק גם לאחר תקנון למחלות רקע, כולל החזר חומצה וושטי, השמנה, סוכרת ומחלות לב, אם כי הסיכוי להפרעות שינה היה נמוך יותר לאחר התקנון (OR 1.53).

לדברי החוקרים, הפרעות השינה נקשרו לכאב ולהגבלה בתנועת המפרק. כמו כן, נמצא קשר בין דיכאון וחרדה ובין סיכוי גבוה יותר להפרעות שינה. גם הפרעות בדרכי העיכול העליונות נקשרו לפגיעה באיכות השינה.

לאור תוצאות המחקר מסכמים החוקרים כי מטופלים רבים עם דלקת פרקים עלולים לסבול מהפרעות שינה, ועל כן מומלץ לבצע סקר להפרעות שינה באוכלוסיה זו.

Arthritis Care Res. 2010


לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה