פסיכיאטריה

Duloxetine לטיפול בהפרעת חרדה חברתית כללית (מתוך ה- CNS spectrums)

מאת ד”ר מיכל איזנשטט


מתוצאות מחקר שפורסם ב- CNS spectrums ביולי 2010 עולה מידע התומך ביעילות duloxetine (Cymbalta) בטיפול בהפרעת חרדה חברתית כללית.


המחקר הנוכחי הינו הראשון לבדוק את מקומה של התרופה duloxetineבהפרעת חרדה חברתית כללית (GSAD – generalized social anxiety disorder), יחד עם השפעת מינון מוגבר של התרופה באלו שאינם מדגימים רמיסיה מוקדמת.

במסגרת המחקר טופלו 39 נבדקים עם GSAD ב- duloxetine במינון של 60 מ”ג ליום למשך 6 שבועות.  אלו עם מדד LSAS (Liebowitz Social Anxiety Disorder Scale) מעל 30 בשבוע השישי למחקר, נחלקו אקראית באופן כפול סמיות ל- 18 שבועות נוספים של טיפול ב- duloxetine במינון של 60 מ”ג ליום או במינון של 120 מ”ג ליום.

מתוצאות המחקר עולה כי duloxetine נקשר בירידה ניכרת ב- LSAS בשבוע 6 (91.3 ל- 69.8; P<.0001).  הנבדקים שהוקצו אקראית לטיפול נוסף המשיכו להשתפר בשבוע 24 (74.6 ל- 60.3; P=.0026). 

על אף ששיטת המינון המוגבר הייתה כרוכה בגודל השפעה בינוני, לא הודגם הבדל משמעותי בשבוע 24 בירידה ב- LSAS (20.5 לעומת 7.3; P=.13) או ברמיסיה (33% לעומת 8%) עבור duloxetine במינון גבוה לעומת מינון נמוך יותר.

החוקרים מסיקים כי על אף חוזקו המוגבל של המחקר, ממצאיהם תומכים באופן ראשוני ביעילות duloxetine ב- GSAD, ומצביעים על שיפור הנמשך אולם מביא לאחוזי רמיסיה מוגבלים בטיפול למשך 24 שבועות בנבדקים הסובלים מתסמינים גם לאחר שישה שבועות טיפול.

החוקרים מציינים כי דרושים בשלב זה מחקרי ביקורת נוספים בנושא.

CNS spectr.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה