פסיכיאטריה

שיעורים גבוהים של נשירה מבית הספר בקרב מתבגרים עם ADHD (מתוך J Psychiatr Res)

בקרב מתבגרים עם ADHD (Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder) שיעורי נשירה גבוהים מבית הספר התיכון, או עיכוב בסיום הלימודים בתיכון, בהשוואה למתבגרים עם מחלות נפשיות חמורות יותר, כך עולה ממחקר חדש.

החוקרים מסקרמנטו מצאו כי בהשוואה למתבגרים ללא מחלות פסיכיאטריות, באלו עם ADHD תועד סיכון גבוה כמעט פי שתיים לנשירה מבית הספר או עיכוב בסיום הלימודים. בנוסף, שיעורי הנשירה מבית הספר עקב ADHD היו גבוהים יותר בהשוואה למחלות נפשיות אחרות, כולל מאניה, הפרעות במצב הרוח והפרעות חרדה.

החוקרים זיהו קשר מובהק בין הפרעת התנהגות (Conduct Disorder) ועישון ובין סיכון מוגבר לכישלון בסיום הלימודים במועד, אך ADHD עדיין היה הגורם המוביל.

לדברי החוקרים, רבים סבורים כי תלמידים המשקרים או גונבים נוטים יותר לפרוש מבית הספר. אך מהמחקר עולה כי לתלמידים עם ADHD סיכוי גבוה יותר לנשירה מבית הספר, בהשוואה לתלמידים עם בעיות משמעת.

מהמחקר עולה כיADHD היא הפרעה חמורה יותר, המשפיעה על סיכויי ההצלחה של התלמידים בבית הספר.

החוקרים כותבים כי שליש מהצעירים בארצות הברית אינם מסיימים את לימודי בית הספר התיכון במועד. במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את ההשפעות של הפרעות פסיכיאטריות ושימוש בחומרים אסורים בגיל הילדות וההתבגרות, על שיעורי הכישלון בסיום הלימודים במועד, על-בסיס נתונים מסקר National Epidemiological Survey of Alcohol and Related Conditions מהשנים 2001-2002.

מדגם המחקר כלל 29,662 משיבים בגיל 18 ומעלה, שרואינו בנוגע לגיל הופעת ההפרעה הפסיכיאטרית, השימוש בחומרים וסיום לימודי בית הספר התיכון.

5310 (16.9%) מכלל המשתתפים במחקר לא השלימו את לימודי התיכון במועד. מבין אלו ללא היסטוריה של הפרעה פסיכיאטרית לפני גיל 18, 15.2% לא סיימו במועד. בהשוואה, השיעור המקביל בקרב אלו עם ADHD עמדו על 33.2%.

שיעורי הנשירה הגבוהים ביותר (28.6%) תועדו באלו שאובחנו בילדות או בגיל ההתבגרות, עם ADHD מהסוג המשולב (Combined Type) או הפרעה שבעיקרה הפרעת קשב (Inattentive Type). באלו עם מאניה, הפרעה במצב הרוח, והפרעת חרדה, שיעורי הנשירה עמדו על 26.6% ו-24.9%, בהתאמה.

לאחר תקנון להפרעות נלוות, נותר קשר מובהק בין כישלון סיום הלימודים במועד ובין הפרעת התנהגות ושלוש סוגי הפרעת ADHD (חוסר-קשב, היפראקטיביות-אימפולסיביות, והסוג המשולב).

עם זאת, מעבר ל-ADHD והפרעת התנהגות, הגורם המנבא החשוב ביותר לנשירה מבית הספר היה עישון. מהמחקר עולה כי 29.1% מאלו שעישנו לא הצליחו לסיים את לימודי התיכון במועד. בהשוואה, 20.5% מאלו שצרכו אלכוהול ו-24.6% מאלו שהשתמשו בסמים, נשרו מבית הספר.

J Psychiatr Res.Published online July 16, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה