פסיכיאטריה

מקרה אלימות קשה נגד רופא במרפאה של שירותי בריאות כללית בחיפה

מרפאת איבן סינא לרפואה ראשונית של שירותי בריאות כללית בחיפה נסגרה היום לאחר שמנהל  מרפאת אבן סינא הותקף בידי בנה של חולה שהלם בו באגרופיו, שפך עליו נוזל ואיים לשרוף אותו ולרצוח אותו.

המקרה אירע הבוקר לאחר שחולה שהגיעה למרפאה בלוויית אחותה, התעקשה להתקבל לטיפול אצל מנהל המרפאה (למרות שזה לא היה רופאה האישי) ולא הסכימה להמתין בתור לתורה או להיבדק אצל רופא אחר.

בסביבות השעה 11.00  נכנס בנה של החולה לחדרו של הרופא, קילל את הרופא , הלם  בפרצופו, ושפך עליו נוזל מבקבוק פלסטיק שהחזיק בידיו, תוך שהוא מאיים עליו שישרוף אותו וירצח אותו . הרופא ניצל מתקיפה קשה עוד יותר הודות לכך שמטופלת שהמתינה לתורה הזעיקה לחדר את שומר המרפאה ואת המזכיר. התוקף נמלט והמשטרה גבתה עדות ומחפשת אחריו.

ד”ר יצחק ברוך, יו”ר ועד הרופאים של שירותי בריאות כללית בחיפה, הורה על סגירת המרפאה ליממה במחאה על מקרה האלימות.

ד”ר שלמה בירקנפלד, יו”ר ארגון רופאי שירותי בריאות כללית, הביע זעזוע מהמקרה וציין כי הפגיעה הנפשית ברופאים שחווים אלימות קשה אף יותר מהפגיעה הפיסית. לא יתכן שחייהם של הרופאים, המשרתים את הציבור, יהפכו להפקר, אמר. הוא קרא לממשלה ולשירותי בריאות כללית לדאוג לאבטחה נאותה במרפאות ובמוסדות הרפואיים. כמו-כן קרא להרחיב את  תחולת הסעיף העוסק בתקיפת עובד חירום בחוק העונשין כלפי כלל עובדי מערכת הבריאות.

מקור: דוברות הר”י

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה