פסיכיאטריה

Methylphenidate מקל על תסמיני אפתיה בחולי אלצהיימר (מתוך American Journal of Geriatric Psychiatry)

ממחקר קטן שפורסם ב-American Journal of Geriatric Psychiatry עולה כי Methylphenidate  מקל על אפתיה בחולים עם מחלת אלצהיימר.

החוקרים ערכו מחקר בן 12 שבועות, שכלל 23 חולים מהקהילה עם מדד AES (Apathy Evaluation Scale) של למעלה מ-40. Methylphenidate  ניתן תחילה במינון של 5 מ”ג, פעמיים ביום, עם העלאת המינון ל-10 מ”ג, פעמיים ביום, לאחר שבועיים.

החולים שבו להערכה חוזרת לאחר 4, 8 ו-12 שבועות.

החוקרים מדווחים כי ממוצע ממדי AES ירד משמעותית, ב-20.26 נקודות. (טווח ערכי AES הוא בין 18 ל-72). עיקר השיפור תועד ב-4 השבועות הראשונים, אך בכל ביקור היה רושם לשיפור משמעותי נוסף.

גם מדדי אפתיה לפי Neuropsychiatric Inventory השתפרו משמעותית.

דיכאון, תוצאות מבחן מיני-מנטל והמצב התפקודי השתפרו כולם באופן משמעותי, עם תועלת ייחודית בפעילויות אינסטרומנטליות בפעילויות היומיומיות. החוקרים לא מצאו קשר בין שינויים במדדי AES ובין מדדי דיכאון.

תופעות לוואי כוללות ירידה בתאבון, עליה בלחץ הדם, שיעול, סחרחורות, ירידה בשינה, עצבנות, רגליים חסרות מנוחה, פצעים בפה, החמרת כאבי מפרקים בידיים. אף אחד מאלו לא הוביל לפרישה מהמחקר.

החוקרים מציינים כי למחקר מספר מגבלות, אך מוסיפים כי ממצאי המחקר עולים בקנה אחד עם ממצאים שעלו ממחקרים אחרים להערכת Methylphenidate . הם מסכמים וכותבים כי ל- Methylphenidate  תתכן השפעה חיובית על הנטל על המטפלים והמצב התפקודי.

Am J Geriatr Psychiatry 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה